Sökning: "achievement in mathematics"
Visar resultat 21 - 25 av 77 uppsatser innehållade orden achievement in mathematics.
21. Föräldrars engagemang och påverkan på barns motivation i matematik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att bilda oss en uppfattning om och få en förståelse för vad det är som motiverar och hjälper elever i grundskolan till matematikstudier. Vi har även varit intresserade av att ta reda på vilka faktorer som påverkar deras matematikintresse samt vilken roll föräldrarna har i motivationen för att studera matematik. LÄS MER
22. Motorik - Konsekvenser och deras betydelse för idrott och hälsa
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)Sammanfattning : The purpose of this annotated bibliography is to map children’s consequences, positive and negative, from motor development and how these refer to the Swedish school subject physical education (PE). Two research questions are used: (1) What positive respectively negative impacts follow a sophisticated or underdeveloped motor competence for children?, and (2) What relationship do such impacts have in a holistic perspective for PE? Through a systematic information retrieval from several databases, 12 primary sources are selected, summarized and scrutinized to answer the aforementioned research questions. LÄS MER
23. Homework assignment and student achievement - Evidence from TIMSS 2019
Master-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Homework is widely used in most schools across the world to complement classroom teaching, increase knowledge retention, and foster good study habits. The research on the effect of homework assignment on student achievement is, however, inconclusive with earlier research indicating a positive relationship and newer studies giving a more nuanced picture. LÄS MER
24. Elevernas kunskapsutveckling och motivation inom matematik och det kooperativa lärandet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : This study examines how students benefit from working with cooperative learning in mathematics lessons. Furthermore, the study investigates whether the motivation to work with mathematics can be increased through cooperative learning. The study is based on these two questions to examine relevant research regarding this specific area. LÄS MER
25. A CROSS-COUNTRY STUDY ON THE EFFECTIVENESS OF INQUIRY-BASED AND TRADITIONAL DIDACTIC APPROACHES
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim : In past decades, teacher practices in science teaching have changed from perceived traditional ways of teaching to more inquiry-based approaches. The driving force behind this change is the assumption of inquiry-based approach being more effective in terms of student science achievement than the traditional didactic approach. LÄS MER