Sökning: "additional teaching resource"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden additional teaching resource.

  1. 1. DET MULTIMODALA LÄRARJOBBET Lektionsdesign i ämnet svenska på gymnasiet, med film, podcasts och musik

    Master-uppsats,

    Författare :Anette Larsson; [2020-12-10]
    Nyckelord :digital literacy; multimodality; design-based research; L1; ICT upper secondary school;

    Sammanfattning : The result suggests that teachers mainly use digital, multimodal resources that are freely available, produced in equal parts for education, and for a general audience. An important cause seems to be the connection to students' everyday lives and that resources can be made available to students, regardless of time and place. LÄS MER

  2. 2. The use of oracy skills when teaching English to Swedish speaking primary school pupils

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Jenny Olbers; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to understand in what way focused verbal exercises improve pupils’ overall expressive understanding of English together with their use of extramural English. The study took into consideration and demonstrated that learning and acquisition of an additional language appears to happen both consciously and subconsciously. LÄS MER

  3. 3. Stämmer det här verkligen? : En kvalitativ studie om hur källkritik och informationssökning tillämpas i undervisningen i grundskolans tidiga år.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Maria-Therese Berglund; Jacqueline Thunstedt Degnell; [2019]
    Nyckelord :source criticism; information literacy; learning; digital media; education; compulsory school; källkritik; informationssökning; lärande; digitala medier; undervisning; grundskola;

    Sammanfattning : Källkritik och informationssökning är en viktig del av en digital kompetens och därav även en stor del av revideringen av LGR11 (Skolverket, 2018a) som fokuserat på att digitalisera skolan. Tidigare forskning tyder på att minst undervisning inom området ges i grundskolans tidiga år. LÄS MER

  4. 4. Särskilt begåvade elever inom matematik : En kvalitativ studie om hur lärare beskriver sina kunskaper om särskilt begåvade elever och sin matematikundervisning med dessa elever i årskurs 1-3

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Johanna Johansson; [2016]
    Nyckelord :Gifted students; mathematics; identifying; adjusting; support to teachers.; Särskilt begåvade elever; matematik; identifiering; anpassning; stöd till lärare.;

    Sammanfattning : The aim of this study was to research how teachers describe their knowledge of gifted students and their mathematics education with these students in grades 1-3. Through qualitative interviews eight teachers has been asked how they identify gifted students, how they adjust the education and what support they would need to befriend gifted students in mathematics education. LÄS MER

  5. 5. Using the Internet in Education - Strengths and Weaknesses : A Qualitative Study of Teachers' Opinions on the Use of the Internet in Planning and Instruction

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Camilla Brändström; [2011]
    Nyckelord :the Internet; the qualitative interview; young people; upper secondary school; English teachers; recurrent themes; additional teaching resource;

    Sammanfattning : The Internet plays a significant role in the lives of young people today. Previous research points to advantages as well as disadvantages of the use of the Internet in a formal educational context. The aim of the current study was to investigate the influence of the use of the Internet on planning and instruction. LÄS MER