Sökning: "administrativ personal"
Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade orden administrativ personal.
1. Utvecklingen av flexibelt arbete och distansarbete : Ur HR-chefers perspektiv
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Flexible work and remote work are new ways of working whose usage has increased during and after the Covid-19 pandemic. This Challenges the traditional ways of working on-site, by offering a new social reality in workplaces and organizations. LÄS MER
2. Skogsbranden i Västmanland 2014 - en inkluderande katastrofhantering? : En kvalitativ innehållsanalys om gruppers prioritering, social ojämlikhet och resursfördelning
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Ett förändrat klimat ökar risken för fler frekventa skogsbränder, skogsbränder som spås vara mer intensiva än tidigare sett. Det här ger ett behov av att ha en fungerande katastrofhantering när en skogsbrand sker. LÄS MER
3. "En resursfråga är ju alltid konstant, vi är väldigt få" : En kvalitativ studie om polisens utredningar gällande våld i nära relationer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/KriminologiSammanfattning : Domestic violence is classified as a widespread and a serious problem in society. The aim of the study was to look into possible challenges and factors of success experienced by employees within the Police Authority and the importance of victim participation in the investigation process of cases related to domestic violence in several police areas. LÄS MER
4. Målstyrning inom en administrativ avdelning. Fallstudie på Volvo Cars
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inledning: Varje dag går flera miljarder människor till jobbet och många av dessa jobbar inom det administrativa yrket. Organisationerna vi jobbar åt bli större och större, men hur får man alla medarbetare att jobba åt samma håll? Denna uppsats tar hjälp av en fallstudie på en administrativ avdelning på Volvo Cars i Göteborg för att se hur just de jobbar med målstyrning. LÄS MER
5. Konsten att balansera arbetslivet och privatlivet : En kvantitativ studie av män och kvinnor inom blåljus- och administrativa yrken i Sverige
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Konsten att balansera arbetslivet och privatlivet har blivit en stigande utmaning för både arbetsgivare och anställda. Syftet med studien var därför att undersöka om upplevelsen av Work-Life Balance (WLB) skiljde sig mellan kvinnor och män bland blåljuspersonal och administrativa yrken. LÄS MER