Sökning: "advanced beginner"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden advanced beginner.

  1. 1. Vägen mot avancerad nybörjare : En kvalitativ intervjustudie av nyutexaminerade anestesisjuksköterskor

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Lina Mattsson; Madelene Bergström; [2023]
    Nyckelord :Anestesisjuksköterska; ansvar; erfarenhet; novis; nyutexaminerad; operationsavdelning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Anestesisjuksköterskan ansvarar för den anestesiologiska omvårdnaden i en högteknologisk miljö. Det krävs särskilda erfarenheter och kunskaper för att klara av arbetet, anestesisjuksköterskan arbetar självständigt och ansvarar för patientens säkra väg genom den anestesiologiska omvårdnaden. LÄS MER

  2. 2. Cross-linguistic influence in the description of dimensional adjectives : Measuring the linguistic performance of l2 spanish in high-school students

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologi

    Författare :Sophie Charlotte Ugarte Bern; [2022]
    Nyckelord :Cross-linguistic influence; grammatical accuracy; placement of adjectives; semantic markers; dimensional adjectives; learner language; second language acquisition; experimental elicitation; performance analysis.;

    Sammanfattning : In the present study, the linguistic performance of 11 Swedish high-school students of Spanish as second language (L2)/foreign language (FL) of 3 different levels, between 16-18 years old, has been measured through analysis of experimental elicited speech samples from a picture description task, designed to elicit placement of adjectives and dimensional adjectives in Spanish. The task provided 3 images with phrases in the source language and the participants were asked to translate it into the target language (TL). LÄS MER

  3. 3. L2 word accent production in Swedish: An experimental study on adult learners of Swedish with non-tonal L1 background

    Master-uppsats, Lunds universitet/Allmän språkvetenskap; Lunds universitet/Masterprogram: Språk och språkvetenskap

    Författare :Ana Ramírez Maraver; [2021]
    Nyckelord :Second Language Acquisition; perception; production; prosody; fundamental frequency; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Previous research has shown that intermediate-advanced L2 learners of Swedish with a non-tonal L1 can use word accents to predict the upcoming suffix as L1 Swedish speakers do. This was also the case of low-intermediate L2 learners who produced word accents after being instructed on the Swedish prosodic system. LÄS MER

  4. 4. Nyutbildade intensivvårdssjuksköterskors upplevelser av att vara ny på en intensivvårdsavdelning samt deras erfarenheter av given introduktion : En deskriptiv studie

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :Marie Lundin; [2021]
    Nyckelord :Newly trained ICU-nurses; Experiences; Introduction; Support; Qualitative method; Nyutbildade intensivvårdssjuksköterskor; Upplevelser; Introduktion; Stöd; Kvalitativ metod;

    Sammanfattning : Intensivvård är en avancerad och resurskrävande form av vård och ställer stora krav på intensivvårdssjuksköterskans kompetens och kunskapsnivå. Tidigare studier inom området belyser i huvudsak den grundutbildade sjuksköterskans upplevelser av att vara ny på en intensivvårdsavdelning och deras erfarenheter av introduktionen. LÄS MER

  5. 5. APPLICATION OF PROCESSABILITY THEORY TO SFI STUDENTS’ L2 WRITING COMPETENCIES

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Reyhaneh Tajgardoun; [2020-01-22]
    Nyckelord :Swedish as a second language; language acquisition; L2 writing; morphology; processability theory;

    Sammanfattning : Aim: The main purpose of this study is to study the written proficiency of SFI students at different morphological learning levels, and their ability to conjugate verbs, nouns, and adjectives using a wordless children book (frog-story). Theory: This study tries to link SFI levels of written proficiency to the levels of Pienemann hierarchy of language learning. LÄS MER