Sökning: "affärsnätverk"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade ordet affärsnätverk.

  1. 1. Negativa spänningar! En kvalitativ studie av affärsrelationer efter implementeringen av miljöledningssystem

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Fonad; Jacob Liss; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka negativa spänningar som kan uppstå iaffärsrelationer vid införandet av ett miljöledningssystem i ett företag, och hur de kan uppstå.Tillämpningen av hållbara strategier kan visa sig ha negativa effekter på affärsnätverk, vilketpå lång sikt kan skada, försvåra eller till och med bryta affärsrelationer. LÄS MER

  2. 2. Influerares påverkan i affärsnätverk : En kvalitativ studie om influerarsamarbetens sekundära effekter på affärsrelationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tilde Bergman; Pontus Jönsson; [2023]
    Nyckelord :influencer; influencer marketing; influerare; influerarmarknadsföring; digital marknadsföring; affärsrelation; affärsnätverk; sekundära effekter;

    Sammanfattning : Influerarmarknadsföring är en förhållandevis ny form av digital marknadsföring som innebär samarbeten mellan företag och influerare. Studien utforskar influerare som en nätverksaktör, där samarbetet betraktas som en affärsrelation. LÄS MER

  3. 3. Vem blir en padel-entreprenör? : En studie om hur entreprenörer identifierat padel som en affärsmöjlighet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Hampus Johansson; Jonathan Löfberg Elg; Jesper Axelsson; [2022]
    Nyckelord :identify a trend; finding business opportunities; personal entreprenuership; entreprenuer as a person; entreprenuerial alertness; trend or fad; effectuation.;

    Sammanfattning : Trender är ett fenomen som innebär en tydlig och stabil förändring av något på marknaden. Inom sportens värld finns det en trend som varit speciellt uppmärksammad och aktuell de senaste åren. LÄS MER

  4. 4. Bankernas förhållningssätt inom ett förändrat serviceekosystem : En kvalitativ studie om bankernas strategiska allians med FinTech-bolag inom ett förändrat serviceekosystem

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Viktor Jonasson; Oliver Knutsson; Anna Liljestrand; [2022]
    Nyckelord :FinTech; Strategic alliance; Business network; Co-creation; Service ecosystem; Coopetition; FinTech; Strategiska allianser; Affärsnätverk; Samskapande; Serviceekosystem; Coopetition;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Hur kan traditionella banker etablera strategiska allianser med FinTech-bolag i ett förändrat serviceekosystem? Hur kan traditionella banker med hjälp av coopetition med FinTech-bolag skapa värde till slutanvändare? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur svenska banker följer med i den digitala samhällsutvecklingen i och med ett förändrat serviceekosystem genom att etablera strategiska allianser med FinTech-bolag, som kan leda till utveckling av innovativa lösningar. Detta för att möta kundernas förändrade kravbild om bankernas tjänster. LÄS MER

  5. 5. Det digitala mötets påverkan på affärsrelationer i konsultbranschen. En flerfallsstudie om det digitala mötets påverkan på konsultföretags uppbyggnad och upprätthållande av affärsrelationer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonatan Svanberg; Emil Landén; [2021-11-24]
    Nyckelord :Affärsrelationer; Digitala Möten; Engagemang; Tillit; Kommunikation; ; Institutionalisering;

    Sammanfattning : Under covid-19-pandemin har företag behövt kommunicera digitalt med sina kunder. Eftersom konsultbranschen kännetecknas av intensiva mötesdagar är det en industri som till hög grad har upplevt denna förändring. Det är därmed relevant att undersöka hur den digitala kommunikationen har påverkat konsultföretagens affärsrelationer. LÄS MER