Sökning: "aktiekurserna"
Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade ordet aktiekurserna.
1. Coverage initiations : an exploratory casestudy
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This master thesis is exploring the influence of coverage initiation reports issued by commissioned equity research analysts on stock prices and trading volumes. Equity research actors, with their expertise and skill, are providing the market with valuable information and filling the knowledge gaps that investors may have. LÄS MER
2. Aktieanalytikers träffsäkerhet på den svenska aktiemarknaden : En kvantitativ studie om prognosfel på riktkurser och dess samband med bolagsspecifika variabler
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Internationell forskning pekar nästan samstämmigt på ett systematiskt problem med att aktieanalytiker regelbundet misslyckas med att publicera korrekta riktkurser. Aktieanalytikerna tenderar att övervärdera aktier, och deras prognoser stämmer sällan. LÄS MER
3. Hur reagerar aktiekurserna på optionshandeln
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The stock market has from the start grown and developed and thus have the shares also developed. The pricesof the shares vary between different types of shares, but certain factors affect the price of a share. This essayaims to clarify whether there is a connection between options trading and stock prices. LÄS MER
4. Börsnotering och prissättning på Nasdaq och NYSE : En kvantitativ studie om hur aktiekurserna förändras i samband med en börsnotering
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to analyze the stock price development of initial public offerings (IPOs) in the short and long term. If underpricing occurs, conclusions can be drawn about how this affects the price development. LÄS MER
5. “DET KÄNNS SOM ATT JAG BLIR LURAD PÅ PENGAR” : En kvalitativ studie om hur köprekommendationer inom sociala medier påverkar investerarens beslutsfattande
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Idag möter investerare information från både traditionella medier och offentliga rapporter, men även genom sociala medier. I en rapport av Internetstiftelsen (u.å.) framgår det att 96 procent av Sveriges befolkning använder sig av internet, och att av dessa är 93 procent dagligen uppkopplade (Internetstiftelsen, u. LÄS MER