Sökning: "alla för en"

Visar resultat 1 - 5 av 25224 uppsatser innehållade orden alla för en.

  1. 1. Kan e-hälsa öka fysisk aktivitet hos vuxna 50 år och äldre? En litteraturbaserad studie

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicin

    Författare :Ellen Kristiansson; Johanna Larsson; [2017-10-20]
    Nyckelord :E-hälsa; e-hälsointerventioner; äldre personer; fysisk aktivitet; folkhälsa; E-health; e-health interventions; elderly; physical activity; public health;

    Sammanfattning : Introduction: The percentage of people over the age of 65 is steadily increasing in both Sweden and the rest of the world. To promote healthy aging, physical activity is an important factor. A growing public health problem is that more and more people are physically inactive, which is also associated with aging. LÄS MER

  2. 2. CROWDFUNDING CAMPAIGNS, OPEN SOURCE AND COMMUNITIES The Relationships and Characteristics

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Patricia Ilin; [2017-10-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractUppsats/Examensarbete:Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, 15 hpKurs:MK1500 Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapNivå:GrundnivåTermin/år:VT/2017Handledare:Malin SveningssonKursansvarig:Malin SveningssonSidantal:38Antal ord:20,133Nyckelord:Crowdfunding, open source, communities, hackarkultur, teknomeritokrati, relation, kommunikationSyfte:Studiens syfte är att studera de sociotekniska relationerna mellan communities och crowdfunding-kampanjer med open source-produkter.Teori:Kärnan i teorin utgör teknomeritokratisk kultur samt hackarkultur. LÄS MER

  3. 3. ”Hon har inte alla besticken i lådan” En kritisk diskursanalys av hur kvinnliga respektive manliga mördare framställs i Veckans Brott

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sofie Furusäter; Mikaela Söderberg; [2017-10-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractTitle: ”Hon har inte alla besticken i lådan” – En kritisk diskursanalys av hur kvinnliga respektive manliga mördare framställs i Veckans BrottAuthor: Sofie Furusäter & Mikaela SöderbergSubject: Undergraduate research paper in Journalism studies, Dept. Of Journalism,media and communication (JMG) Gothenburg UniversityTerm: Spring 2017Supervisor: Marina Ghersetti, JMG GothenburgPages/words: 38/15648, excluding appendix and reference-listPurpose: The purpose of this paper is to examine how the Swedish television program Veckans Brott portraits female and male murderers. LÄS MER

  4. 4. PRATA POLITIK PÅ FACEBOOK En kvantitativ innehållsanalys av svenska politiska partiers användning av Facebook

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emelie Hagbranth; Mikael Hermansson; [2017-10-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractUppsats/Examensarbete:15 hpProgram och/eller kurs:Medie- och kommunikationsvetenskap – PR, opinionsbildning och omvärldNivå:GrundnivåTermin/år:VT 2017Handledare:Nicklas HåkanssonKursansvarig:Malin SveningssonSidantal:57Antal ord:15 505Nyckelord:Politik, Sociala medier, Facebook, Tvåvägskommunikation, Politisk kommunikation, Politics, Social media, Political Public Relations, Kommunikationsfunktioner, FramingSyfte:Denna rapport ämnar undersöka hur svenska riksdagspartier kommunicerar med befolkningen på Facebook mellan åren 2012–2016. De två ämnen som ligger till grund för undersökningen är sjukvård och utbildning. LÄS MER

  5. 5. DEN MODERNA REKLAMUNDVIKAREN En kvalitativ studie om användare av annonsblockerare

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Carl Thorén; Oscar Wiktkorsson; [2017-10-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractUppsats/Examensarbete:15 hpProgram och/eller kurs:Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskapNivå:GrundnivåTermin/år:Vårterminen 2017Handledare:Gustav PerssonKursansvarig:Malin SveningssonSidantal:39 sidor. Exklusive bilagorAntal ord:16033Nyckelord:Reklamundvikande, reklamattityder, annonsblockerare, adblocker, banner blindness, reactance theory, mobile-ads, desktop ads, personalized ads, riktad reklam, retargeting, personlig intergritetSyfte:Att undersöka hur användare av annonsblockerare tänker kring sin användningTeori:Reactance theory, Technology acceptance model, forskning om reklamundvikandeMetod:KvalitativMaterial:Tio individuella samtalsintervjuerResultat:Huvudorsaken till att installera en annonsblockerare är att man inte vill vänta på innehåll på internet. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet alla för en.

Din email-adress: