Sökning: "alternativa hjälpmedel i skolan"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden alternativa hjälpmedel i skolan.
1. Tic-Tac-Toe Robot : Automated Tic-Tac-Toe Game With Robotic Control
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This thesis covers the design, construction and programming of an automated tic-tac-toe game with robotic control and image processing. Research shows that robotic systems, over time, have transitioned from manufacturing tools to service tools with a large focus on human interaction, a central aspect- of this project. LÄS MER
2. Spelfördelaren på mittfältet : Om lärares strategier för att skapa dialog och fördela ordet i klassrummet
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Studien är utförd på en stor mellanstadieskola i mellersta delarna av Sverige. Skolan arbetar med ett projekt där handuppräckningen tagits bort från undervisningen och ersatts med andra metoder/strategier och jag har valt att designa studien utifrån det projektet. LÄS MER
3. En till en – för alla? : En dator per elev i inkluderande lärmiljöer
Master-uppsats, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Satsningar på en-till-en, det vill säga en dator eller pekplatta per elev, blir allt vanligare i svensk skola, men det finns begränsad forskning om hur detta påverkar elever med funktionsnedsättning och/eller i behov av stöd. I en inkluderande skola behöver tekniken vara tillgänglig för alla och användas i ett meningsfullt sammanhang. LÄS MER
4. "Paddor i praktiken" Skolutveckling i digitala lärverktyg/iPads - från teori till praktik
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractReuterskiöld, Christine (2013). ”Paddor i praktiken”, Skolutveckling i digitala lärverktyg/iPad – från teori till praktik. (”Toads in practice” School development in digital tools/iPads – from theory to practice), specialpedagogik avancerad nivå, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle. LÄS MER
5. "Lugn och ro och lite tålamod. Vi fixar det". Tre livsberättelser om läsning i skolans värld
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Det övergripande syftet är att ur ett livsvärldsperspektiv undersöka hur tre elever med lässvårigheter/dyslexi upplever skolan och sina studier. Studien vill även ta reda på hur eleverna ser på stödinsatser och vilka behov av dessa de anser sig ha. LÄS MER