Sökning: "analys av precious"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden analys av precious.

  1. 1. Traumapatienters upplevelse av bemötande och omhändertagande på akutmottagningen : en litteraturstudie

    Magister-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Linda Moqvist; Anna Wahlbeck; [2021]
    Nyckelord :Communication; Emergency Service; Hospital; Patient Satisfaction; Traumatology; Akutmottagning; Kommunikation; Traumatologi; Patienttillfredställelse;

    Sammanfattning : Trauma är den vanligaste dödsorsaken bland unga människor i Sverige. Omhändertagandet vid trauma präglas av effektivitet och tiden är dyrbar för att snabbt identifiera patientens skador och behov av fortsatta medicinska- och omvårdnadsåtgärder. LÄS MER

  2. 2. A Cloud-based Business Process Automation Platform for Customer Interaction : Research, development, integration, deployment and test of a Business Process Automation platform to manage company customer relations through the cloud.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nicola Fiorello; [2021]
    Nyckelord :Business process management; Cloud deployment; Smart customer interaction.; Distribuzione su cloud; Gestione di processi aziendali; Interazione intelligente con i clienti.; Affärsprocesshantering; molndistribution; smart kundinteraktion.;

    Sammanfattning : Customer relationship management is a crucial point of many businesses, and is often characterized by repetitive and monotonous actions carried out by operators. The evolution of technology, in this regard, is leading to a highly multi-channel scenario, where the entire history of interactions between the company and the customer is fragmented across different services and communication tools. LÄS MER

  3. 3. Sociala mediers värde i rekryteringssammanhang : En kvalitativ studie av rekryterares beslutstagande, utifrån kandidaters profiler på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustaf Sjöblom; Ebba Berthem; [2020]
    Nyckelord :recruitment; social media; personal brand; decisions; prejudice; discrimination; rekrytering; sociala medier; personligt varumärke; beslut; fördomar; diskriminering;

    Sammanfattning : Det personliga varumärket som fenomen i rekryteringssammanhang har vuxit de senaste åren ändå sedan begreppets introducerades under det sena 90-talet. På samma sätt har användandet av sociala medier snabbt vuxit det senaste decenniet. LÄS MER

  4. 4. Poly(p-terphenyl piperidinium) as anion exchange membranes. Synthesis and evaluation of properties

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för analys och syntes

    Författare :Hugo Selling; [2020]
    Nyckelord :Fuel cells; Alkaline exchange membrane fuel cells; Anion exchange membrane fuel cells; Polymer technology; Polymerteknologi; Chemistry; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Alkaline exchange membrane fuel cells (AEMFC) is an interesting and attractive alternative to proton exchange membrane fuel cells (PEMFC) due to the potential use of non-precious catalysts which can reduce the overall cost of the fuel cell. An important component of the AEMFC is the anion conducting membrane. LÄS MER

  5. 5. ”det är lättare om man är en del av konflikten” : Om teammedlemmars upplevelser av konflikthantering

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Maria Broberg; Rania Simonsson; [2019]
    Nyckelord :phenomenology; conflict; conflict management; conflict management style; conflict type; team; team member; team perspective; temporality; fenomenologi; konflikt; konflikthantering; konflikthanteringsstil; konflikttyp; team; teammedlem; teamperspektiv; temporalitet;

    Sammanfattning : Då konflikter i princip är oundvikliga i projekt och på arbetsplatser, är det en central fråga för organisationer (Tonnquist, 2016). Redan 1995 beskrevs det att konflikter kommer bli allt mer förekommande inom organisationer, oavsett branschtillhörighet, på grund av lojalitetsbrist mellan arbetstagare och arbetsgivare (Wall & Callister, 1995). LÄS MER