Sökning: "analys kundnöjdhet"

Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden analys kundnöjdhet.

  1. 1. ARTIFICIELL INTELLIGENS INOM SVENSK BANKSEKTOR : En kvalitativ studie om implementering, utmaningar och framtida vägledning

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anton Edmark; Henning Nilsson; Sebastian Thorfve; [2024]
    Nyckelord :Digital transformation; teknologiska innovationer; kundnöjdhet; artificiell intelligens; strategiska initiativ; banksektor.;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på att undersöka förutsättningarna för svenska banker att investera i artificiell intelligens (AI) för att förbättra kundnöjdheten. I ljuset av den pågående digitala transformationen och de teknologiska innovationerna som skett inom banksektorn har det analyserats hur bankerna anpassar sig för att möta kundernas förväntningar och behov. LÄS MER

  2. 2. Upplevelseekvationen - när AI-teknik möter konsumenters värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Morris Holm; Emmelie Johansson; [2023]
    Nyckelord :Service logic; Resource interaction; the process of Value creation; Value in use; Outside-in perspective; Artificial Intelligence; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to increase knowledge about how AI in physical Retail has consequences for consumers' value creation. The importance of competence and knowledge in combination with technology is emphasized to enable improved customer experiences in physical retail. LÄS MER

  3. 3. Erfarenhetsåterföringens påverkan inom projekteringsfasen i byggbranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Blendi Tahirsylaj; Anel Bihorac; [2023]
    Nyckelord :Experience feedback; knowledge; planning phase; construction; Erfarenhetsåterföring; kunskap; projektering; bygg;

    Sammanfattning : Examensarbetet har utforskat erfarenhetsåterföringen roll i ett av Sveriges största byggföretag som valt att vara anonyma. Studiens fokus riktades främst på hanteringen av erfarenhet för att förbättra projekteringsprocessen och organisationens prestanda. LÄS MER

  4. 4. Kundbehov inom Husdjursvårdsmarknaden : En kvantitativ analys av attribut för hundtjänster i Sverige

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Arvid Andersson; Henrik Blysa; [2023]
    Nyckelord :kundbehov; attribut; kundnöjdhet; Pet-care; service; Kano-modellen;

    Sammanfattning : Följande studie är ett examensarbete utfört av Arvid Andersson och Henrik Blysa vid Luleå Tekniska Universitet, inom programmet Industriell ekonomi, med masterinriktning Industriell marknadsföring. Datum för inlämning var den 22 maj 2023. LÄS MER

  5. 5. Från sensorer till beslut: Integrationen av IoT-data i BI-system och dess relevans för beslutsfattande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Filip Sjödin; Isabelle Nyström; [2023]
    Nyckelord :Internet of Things; Business Intelligence; Big Data; Beslutsfattande; Planering; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Studien undersöker integrationen av IoT-data i befintliga BI-system och dess relevans för kort- och långsiktiga beslut samt begränsningar som är förknippade med användningen av denna typ av data. IoT har blivit alltmer integrerat i organisationers verksamhet men forskningen kring dess relevans till BI-system är fortfarande begränsad. LÄS MER