Sökning: "analysenhet"

Visar resultat 26 - 30 av 36 uppsatser innehållade ordet analysenhet.

  1. 26. Effektiviserad lagerstyrning av reservdelar inom hjälpmedelsförsörjning

    Kandidat-uppsats, JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Dan Stjärnström; Andreas Sundqvist; [2013]
    Nyckelord :Logistics; Inventory management; Inventory control; Spare parts; Health care; Logistik; Lagerstyrning; Reservdelar; Hälso- och sjukvård;

    Sammanfattning : Syfte – Syftet med denna studie är att undersöka hur lagerstyrning av reservdelar inom hjälpmedelsförsörjning kan effektiviseras. Metod och genomförande – Den valda strategin för att uppfylla studiens syfte omfattades av att genomföra en fallstudie i samarbete med Hjälpmedelscentralen på Länssjukhuset Ryhov i Jönköping. LÄS MER

  2. 27. Från en konflikt till en annan : En socialpsykologisk studie om hur personers handlande formar konflikter och hur det påverkar arbetsgruppen.

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Christoffer Mentzer; Daniéla Jarlén; [2013]
    Nyckelord :konflikt; kommunikation; person; relationer; social responsivitet; asocial responslöshet; emotioner;

    Sammanfattning : Den frågeställning som har väglett denna uppsats handlar om betydelsen av den enskilde personens handlande på en arbetsplats och vilka de sociala konsekvenserna blir. Det huvudsakliga syftet är att skapa bredare förståelse för hur personer kan bidra till att skapa destruktiva och konstruktiva konflikter på arbetsplatser. LÄS MER

  3. 28. Den Femte Positioneringsfällan

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Stina Cedergren; Malin Svensson; [2013]
    Nyckelord :varumärkespositionering; varumärkesidentitet; förändringsprocessen; positioneringsfällor; yngre och kvinnlig målgrupp; Business and Economics;

    Sammanfattning : UPPSATSENS TITEL: Den Femte Positioneringsfällan SEMINARIEDATUM: 2013-05-28 ÄMNE/KURS: Magisteruppsats i företagsekonomi 30 högskolepoäng (ECTS), FEKN90 FÖRFATTARE: Stina Cedergren och Malin Svensson HANDLEDARE: Jens Hultman Fem nyckelord: varumärkespositionering, varumärkesidentitet, förändringsprocessen, positioneringsfällor, yngre och kvinnlig målgrupp SYFTE: Syftet med uppsatsen är att analysera och beskriva vilka utmaningar ett företag kan ställas inför då de väljer att förändra sin varumärkesposition till att ytterligare inkludera den yngre och kvinnliga målgruppen. Vidare hur företag väljer att hantera och förhålla sig till tänkbara positioneringsfällor. LÄS MER

  4. 29. "Det känns som att det är en konflikt mellan kristna och muslimer" : En kritisk diskursanalys av pressens rapportering om böneutropen i Botkyrka 2012

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Jenny Gustafsson; Nikita Zeiloth; [2012]
    Nyckelord :böneutrop; diskurs; Fairclough; muslim; orientalism; postkolonialism.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur pressen har rapporterat om böneutropen i Botkyrka år 2012. Analysenhet är nyhetsrapportering och i studien undersöks om det finns koloniala och orientalistiska tankestrukturer i tidningsartiklarna och därmed är postkolonial teori utgångspunkten. LÄS MER

  5. 30. Brott eller norm? : En kvalitativ studie med ett genusperspektiv på mäns fysiska handlingar inom fotbollen

    Kandidat-uppsats, Kriminologiska institutionen

    Författare :Elin Wrangbäck; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna studie har fokus legat på mäns handlingar inom sporten fotboll. Definitionen på begreppet handling har i undersökningen syftat enbart till fysiska handlingar som vid för grov användning skulle kunna leda till brott, t.ex. misshandel. LÄS MER