Sökning: "anna luleå"
Visar resultat 1 - 5 av 180 uppsatser innehållade orden anna luleå.
1. Sjuksköterskors upplevelser av att vårda patienter med fetma
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Bakgrund: Fetma är en sjukdom som är vanligt förekommande i olika vårdkontext, vilken kan förekomma med eller utan samsjuklighet. Stigmatiseringen av personer med fetma förekommer bland annat i media, på arbetsplatser och i vårdsammanhang. Sjuksköterskor kommer frekvent att vårda denna patientgrupp. LÄS MER
2. Anestesisjuksköterskors upplevelser av det interprofessionella samarbetet vid akuta kritiska händelser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Introduktion: Säker vård förutsätter ett fungerande interprofessionellt samarbete. Sjuksköterskor och läkare har dock olika syn på samarbete, vilket kan försvåra arbetet vid akuta kritiska händelser. Studien har genomförts med begreppen säker vård och samverkan i team som teoretisk referensram. LÄS MER
3. Kooperativt Lärande och EPA i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
4. Social delaktighet på lekplatser - Erfarenheter från föräldrar till barn med fysiska funktionsnedsättningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie var att beskriva föräldrars erfarenheter om social delaktighet på lekplatser för barn med fysiska funktionsnedsättningar. Metod: Studien genomfördes som en kvalitativ intervjustudie med semistrukturerade intervjuer, där 12 föräldrar till barn med fysiska funktionsnedsättning intervjuades. LÄS MER
5. Lessons learned i retrospektiv : en fallstudie
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Studien fokuserar på en praktisk tillämpning av lärdomar från erfarenheter, så kallade lessonslearned, inom kontexten sprintretrospektiv. Genom att studera utvecklingsteam på en svenskmyndighet som använder sig av det agila ramverket Scrum, är syftet att bidra till en utökadförståelse för hur myndighetens arbete med lärande genom sprintretrospektiv sker, samt attföreslå förbättringar. LÄS MER