Sökning: "annonser"

Visar resultat 1 - 5 av 336 uppsatser innehållade ordet annonser.

  1. 1. Crude Oils. Vilka budskap kan finnas i Banksys målningar?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Jan Skansholm; [2024-02-08]
    Nyckelord :Banksy; Crude Oils; paraphrase paintings; parafraser;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är dels att genom analys söka de budskap som finns i tre oljemålningar som ingår i en serie som Banksy kallat Crude Oils, dels att genom intervjuer undersöka hur ett antal betraktare uppfattar verken. De tre målningarna är Banksys versioner (parafraser) av tre kända konstverk av Claude Monet, Edward Hopper och Diego Velázquez. LÄS MER

  2. 2. Klassisk musik för en ny publik : Ungdomstilltalande verktyg i konstmusikkonsertreklam

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Róza Tóth; [2024]
    Nyckelord :art music; classical music; young; youth; marketing; commercial; multimedia; Budafok Dohnányi Orchestra; Västerås Sinfonietta; TwoSet Violin; konstmusik; klassisk musik; konsert; ungdomar; marknadsföring; reklam; intermedialitet; Västerås Sinfonietta; Budafoki Dohnányi Zenekar; TwoSet Violin;

    Sammanfattning : Det är allmänt erkänt av forskare att klassisk musik förefaller förlora sin popularitet bland ungdomar, åtminstone i dess traditionella framförandeformer. Emellertid har det visats i undersökningar att vissa förändringar i utformning kan göra konstmusikkonserter mer intressanta för en yngre publik. LÄS MER

  3. 3. Scrollande hjärnor, kalkylerade annonser: en studie om konsumenters attityder till algoritmisk marknadsföring i sociala medier och dess bakomliggande faktorer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Arvid Barregren; Louise Bergendahl; [2023-11-07]
    Nyckelord :algorithms; digital marketing; social media; TAM; attitudes; knowledge; relevance; integrity; trust;

    Sammanfattning : Existing literature argues that with the commercialisation of the Internet, marketing has moved from a physical activity to a fluid and digital one. Over time, social media has become a central and important channel for reaching consumers, which has fundamentally changed the way marketing is conducted today. LÄS MER

  4. 4. Klimatdiskursen ramar in dagens marknadsföring : En kvalitativ innehållsanalys av Preemshemmahörande-annonser i deras kampanj 2019-2020

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Hanna Strandahl; [2023]
    Nyckelord :Fossilindustri; gestaltningsteori; greenwashing; grön profilering; hemmahörande-annonsering; klimatdiskurs; kvalitativ innehållsanalys; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet är att undersöka hur fossilindustrin paketerar sina reklambudskap inom det vilseledande formatet hemmahörande-annonser. Syftet är även att skapa förståelse för hur den trendande klimatdiskursen påverkar marknadsförings utformning. LÄS MER

  5. 5. AI i fokus, möt den intelligenta rekryteraren - En analys av AI-tekniker och dess för- och nackdelar för användare av en AI-baserad rekryteringstjänst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Hugo Niklasson; Carl Lidström Olsson; [2023]
    Nyckelord :artificiell intelligens; rekrytering; ai-baserad rekrytering; ai rekrytering för- och nackdelar; ai-tekniker; Business and Economics;

    Sammanfattning : Rekryteringslandskapet har förändrats och nya intelligenta lösningar träder fram. Idag kan AI-verktyg spela en viktig roll genom att attrahera potentiella kandidater, publicera annonser och göra urval, vilket resulterar i en betydligt mer effektiv och automatiserad rekryteringsprocess. LÄS MER