Sökning: "anonymous eWOM"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden anonymous eWOM.
1. Sociala mediers påverkan på köpbeslut bland konsumenter i åldern 40-60 år
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to gain a deeper understanding of how Generation X perceive that their purchase decisions are influenced by their use of social media. Method: The study is based on a qualitative research strategy. A semi structured interview was applied. LÄS MER
2. Vem avgör, du eller eWOM? : En kvalitativ studie om hur electronic word of mouth påverkar konsumenters köpbeslut med fokus på onlinebokningar av hotell
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om eWOM:s inflytande på konsumenters köpbeslut när de bokar ett hotell online samt betydelsen av konsumenternas uppfattning av recensioners trovärdighet. Teori: Studien utgår från teorier om köpbeslutsprocessen, elektronisk word of mouth (eWOM), onlinerecensioner, eWOM på sociala medier och trovärdighet inom eWOM. LÄS MER
3. “Vem som helst, kan skriva vad som helst” : En kvalitativ studie om recensioners påverkan på konsumenten och informationssökningsprocessen inom hotellbokningar online
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Purpose: The authors have found a common interest to investigate how the use and impact of reviews online can be applied within the subject of tourism. The purpose of the study is to investigate how consumers use reviews in their information search process. LÄS MER
4. WOM vs eWOM : En komparativ studie av WOM vs EWOM
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : In this paper the perceived credibility of word of mouth (WOM) is compared with the perceived credibility of electronic word of mouth (eWOM) from a receiver's perspective. WOM can be described as verbal communication in trademarks, products and services where the transmitter does not have a profit motive. LÄS MER
5. The Anonymous Friend: Effects of eWOM Sources' Personal Identifying Information
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Thanks to technology development, the concept of word-of-mouth has been given a new meaning. Electronic word-of-mouth allows a single message from an unknown sender to be seen and interpreted by millions of people on the Internet. LÄS MER