Sökning: "anonymous eWOM"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden anonymous eWOM.

  1. 1. Sociala mediers påverkan på köpbeslut bland konsumenter i åldern 40-60 år

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Andy Garcia; Isra Hallak; [2023]
    Nyckelord :Purchase decision process; electronic word of mouth; social media; generation X; Köpbeslutprocessen; elektronisk word of mouth; sociala medier; generation X;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to gain a deeper understanding of how Generation X perceive that their purchase decisions are influenced by their use of social media. Method: The study is based on a qualitative research strategy. A semi structured interview was applied. LÄS MER

  2. 2. Vem avgör, du eller eWOM? : En kvalitativ studie om hur electronic word of mouth påverkar konsumenters köpbeslut med fokus på onlinebokningar av hotell

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ikraan Ilmi Awad; Isac Rojas; [2022]
    Nyckelord :Electronic word of mouth; eWOM; hotel bookings; online reviews; purchase decision process; purchase decision; Elektronisk word of mouth; eWOM; hotellbokningar; onlinerecensioner; köpbeslutsprocessen; köpbeslut;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om eWOM:s inflytande på konsumenters köpbeslut när de bokar ett hotell online samt betydelsen av konsumenternas uppfattning av recensioners trovärdighet. Teori: Studien utgår från teorier om köpbeslutsprocessen, elektronisk word of mouth (eWOM), onlinerecensioner, eWOM på sociala medier och trovärdighet inom eWOM. LÄS MER

  3. 3. “Vem som helst, kan skriva vad som helst” : En kvalitativ studie om recensioners påverkan på konsumenten och informationssökningsprocessen inom hotellbokningar online

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Vanja Ahlstrand Einar; Kajsa Åkerblom; [2018]
    Nyckelord :Hotel reviews; WOM; electronic WOM; user generated content; trust in hotel reviews; consumer decision making; Hotellrecensioner; WOM; eWOM; användargenererat innehåll; tillförlitlighet inom recensioner; konsumentens beslutsfattande;

    Sammanfattning : Purpose: The authors have found a common interest to investigate how the use and impact of reviews online can be applied within the subject of tourism. The purpose of the study is to investigate how consumers use reviews in their information search process. LÄS MER

  4. 4. WOM vs eWOM : En komparativ studie av WOM vs EWOM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jonas Bäcklund; Joel Eskilsson; [2017]
    Nyckelord :Word of mouth; Trovärdighet; Elektronisk Word of mouth;

    Sammanfattning : In this paper the perceived credibility of word of mouth (WOM) is compared with the perceived credibility of electronic word of mouth (eWOM) from a receiver's perspective. WOM can be described as verbal communication in trademarks, products and services where the transmitter does not have a profit motive. LÄS MER

  5. 5. The Anonymous Friend: Effects of eWOM Sources' Personal Identifying Information

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Carl Saidac; Magnus Wahlström; [2014]
    Nyckelord :eWOM; Online Reviews; Personal Identifying Information PII ; Source Disclosure; Video eWOM;

    Sammanfattning : Thanks to technology development, the concept of word-of-mouth has been given a new meaning. Electronic word-of-mouth allows a single message from an unknown sender to be seen and interpreted by millions of people on the Internet. LÄS MER