Sökning: "ansvarstagande pedagogik"

Visar resultat 1 - 5 av 63 uppsatser innehållade orden ansvarstagande pedagogik.

  1. 1. Mellanmålet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Mathilda Lundell; Sofia Olsson; [2023-10-19]
    Nyckelord :mellanmål; fritidshem; lärare i fritidshem; social utveckling; sociokulturellt perspektiv; förmågor; lärmiljö; förhållningssätt.;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om mellanmålet på fritidshem. Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare i fritidshem förhåller sig till och resonerar om mellanmålet som en lärmiljö. För att få svar på syftet har vi utgått från två frågeställningar. LÄS MER

  2. 2. Minst till dem som behöver mest? : Synen på kunskapsmöjligheter för elever med funktionsnedsättning samt likvärdighet i den anpassade grundskolans läroplan Lgrsär22

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Miriam Molbaek; [2023]
    Nyckelord :Likvärdighet; funktionsnedsättning; anpassad grundskola läroplan;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka framställningen av funktionsnedsättning i Lgrsär 22; anpassad grundskolas läroplanstext, samt att undersöka möjligheter och begränsningar med koppling till likvärdighet och hur det synliggörs i texterna för elever med funktionsnedsättningar. Med hjälp av kvalitativ innehållsanalys som metod, har det varit möjligt att undersöka och granska. LÄS MER

  3. 3. Etiken i tekniken. Sociala robotar, utbildning och etiska konsekvenser – ett lärarperspektiv

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Annie Landerberg; Rebecca Larsson; [2022-10-17]
    Nyckelord :sociala robotar; robot; AI; Utbildning; Lärare; Etik;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka lärares resonemang kring framtida användning av sociala robotar i utbildningen. Vidare är avsikten att utforska innebörden och ytterligare klargöra implikationerna av etiska konsekvenser av att använda sociala robotar i utbildningen. LÄS MER

  4. 4. Employer Branding : Hur kan företag eller organisationer utforma sitt varumärke för att skapa en attraktiv arbetsplats för de anställda?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Hannes Turesson; [2022]
    Nyckelord :Rekrytering; Employer Branding; kompetensutveckling;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är det de mest attraktiva företagen som det går bäst för i bemärkelsen att de har flest personer som söker sig till organisationen samt att de lättare behåller sin personal. Denna studie vill ta reda på hur företag kan stärka sitt varumärke för att skapa en attraktiv arbetsplats för medarbetare. LÄS MER

  5. 5. Motivation och ansvarstagande för lärande på den hybrida arbetsplatsen. En kvalitativ studie ur ett medarbetarperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Helén Selstam; Michelle Persson; [2022]
    Nyckelord :Ansvar; hybrid; lärande; medarbetare; motivation;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att skapa förståelse för medarbetarnas motivation och ansvarstagande för lärande på den hybrida arbetsplatsen. Studien utfördes med hjälp av en kvalitativ ansats med ett hermeneutiskt perspektiv. Sju respondenter har intervjuats. En semistrukturerad intervjuguide skapades för syftet. LÄS MER