Sökning: "användarmodellen"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet användarmodellen.

  1. 1. Engagerande innehåll : En studie om hur innehåll påverkar engagemang på företaget Estrids Instagram-konto

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Mathilda Elebjörk; [2022]
    Nyckelord :Engagement; Instagram; uses and gratification theory; social media; relationship marketing; Engagemang; Instagram; användarmodellen; sociala medier; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Med det ökade användandet av visuellt baserade sociala medier har Instagram blivit en viktig plattform för företag att skapa och stärka relationer med sina kunder. Genom att skapa innehåll baserat på kundens behov kan öka kundengagemanget vilket i sin tur har stor påverkan på kundrelationen och företagets försäljning. LÄS MER

  2. 2. Reconstruction and recommendation of realistic 3D models using cGANs

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mónica Villanueva Aylagas; [2018]
    Nyckelord :Deep Learning; GANs; 3D;

    Sammanfattning : Three-dimensional modeling is the process of creating a representation of a surface or object in three dimensions via a specialized software where the modeler scans a real-world object into a point cloud, creates a completely new surface or edits the selected representation. This process can be challenging due to factors like the complexity of the 3D creation software or the number of dimensions in play. LÄS MER

  3. 3. Hur uppfattas etik och moral i reality-tv? : En studie ur deltagar- och tittarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Lisa Tammi; Sabina Kirschner; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Reality-tv är ett fenomen som överskrider gränser och är på så vis utmärkande i sitt slag. Gränsdragningar mellan fiktion- och faktagenrerna inom tv-kulturen blir med tiden allt svårare att tyda. Det brukar benämnas ”faktion” eller ”infotainment”, som innebär underhållning, sensationalism och ”human interest” prioriteras. LÄS MER