Sökning: "användarvillkor"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade ordet användarvillkor.

  1. 1. Rasism i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Dalia Nasser; Anne Sy; [2024]
    Nyckelord :Internet; Sociala medier; Rasism; Minoriteter; Mixed methods; Tematisk analys;

    Sammanfattning : Internet och sociala medier har revolutionerat människors sätt att umgås och kommunicera. Nackdelen med den digitala utvecklingen är att den möjliggör för snabb etablering och spridning av rasistiskt innehåll. LÄS MER

  2. 2. Ett fat serverat med kakor, prediktioner och anpassad kommunikation : En kvalitativ intervjustudie med generation X om övervakningskapitalism och individanpassad marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Matilda Lundgren; Sofia Wetterholm; [2023]
    Nyckelord :Qualitative interview study; content analysis; focus group; communication; individualized marketing communication; surveillance capitalism; generation X.; Kvalitativ intervjustudie; kvalitativ innehållsanalys; fokusgrupp; kommunikation; individanpassad marknadskommunikation; övervakningskapitalism; generation X.;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur tre fokusgrupper från generation X uppfattar, tänker och talar om fenomenet övervakningskapitalism och individanpassad marknadskommunikation. Idag exponeras olika former av marknadskommunikation för individer genom att användare efterlämnar sina personliga preferenser online. LÄS MER

  3. 3. Sociala medieanvändares attityder gentemot övervakning och personlig integritet i relation till Metas nya användarvillkor

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Wilma Jonsson; Mathilda Redén; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Användares syn på integritet och säkerhet i smarta TV-apparater : En studie om uppfattningar och ansvar

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Narges Kamyabi; Vanessa Pristiana; [2023]
    Nyckelord :Internet of Things; Smart Home; Smart TV; Internet of Things; Smart Home; Smart TV; Säkerhet; Integritet; Användare; Integritetsparadox; Ansvar;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker uppfattningar som användare har gällande integritet, ansvar och säkerhet kring deras Smart TV:s. Det som har analyserats är vem användare anser att ansvaret angående säkerheten ligger hos, om det är tillverkare som står för den eller om andra aktörer bär på ansvaret. LÄS MER

  5. 5. Kundupplevelse av personlig integritet vid datainsamling av personuppgifter i kommersiella syften

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Andrew Moro; Tania Duru; [2023]
    Nyckelord :Data collection; personal integrity; personal data; consumer trust; consumption behavior; personalisation; terms of use; Datainsamling; personlig integritet; personuppgifter; konsumentförtroende; konsumtionsbeteenden; personalisering; användarvillkor;

    Sammanfattning : Studien behandlar fenomenet av datainsamling i försäljningsfrämjande syfte och dess upplevda effekt på personlig integritet för konsumenter. Digital marknadsföringsteknik är en central del av dagens marknader och involverar diverse IT-lösningar för att optimera marknadsföringskampanjer och försäljningsprocesser men även i produktutveckling. LÄS MER