Sökning: "användbarhet c-uppsats"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden användbarhet c-uppsats.

  1. 1. Den integrerade rapporteringens påverkan på värderelevansen av den finansiella informationen : En kvanitativ studie av 280 företag i Sydafrika och Frankrike

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lina Ingesson; Maria Rönnbäck; [2017]
    Nyckelord :CSR; integrated reporting; investors; sustainability reporting; value relevance; CSR; hållbarhetsredovisning; integrerad rapportering; investerare; värderelevans;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING   Titel: Den integrerade rapporteringens påverkan på värderelevansen av den finansiella informationen – En kvantitativ studie av 280 företag i Sydafrika och Frankrike   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Lina Ingesson och Maria Rönnbäck   Handledare: Jan Svanberg   Datum: 2017 – september   Syfte: Företags rapportering kring hållbarhetsarbete har ökat och många organisationer publicerar redan frivilligt allt mer hållbarhetsinformation, antingen som fristående rapport, eller integrerat med den finansiella rapporteringen. Förespråkare av den integrerade rapporteringen menar att denna förbättrar den finansiella rapporteringens användbarhet för investerare. LÄS MER

  2. 2. Experten eller konsumenten - vem påverkar oss mest? : En kvantitativ studie om skillnaden mellan expert- och konsumentrecensioner i media och på internet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Mattias Strömberg Bennermo; Johan Ölund Svensson; [2015]
    Nyckelord :Konsumentrecensioner; expertrecensioner; internetanvändning; eWOM; internet; Generation Y;

    Sammanfattning : Titel: Experten eller konsumenten – Vem påverkar oss mest? Nivå: C-uppsats inom företagetsekonomi Författare: Mattias Strömberg Bennermo & Johan Öhlund Svensson Handledare: Akmal Hyder Datum: 2015-06-05 Syfte: Syftet med denna studie är att jämföra expert- och konsumentrecensioner för att se vad som påverkar konsumenten mest inför ett köpbeslut av search goods. För att jämföra dessa har vi valt ut tre variabler för att kunna identifiera likheter och skillnader. LÄS MER

  3. 3. Tjänsten Internetbank på svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jimmy Nguyen Ho; [2015]
    Nyckelord :Internetbank; tillfredsställelse; tjänster; accepterande av Internetbank; användbarhet; användarvänlighet; förtroende;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Tjänsten Internetbank på svenska marknaden Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi. Författare: Jimmy Nguyen Ho Handledare: Jens Eklinder Frick och Jonas Molin Datum: oktober 2015. LÄS MER

  4. 4. Visualisera personuppgifter i ett tidslinjegränssnitt : Utvärdering av ett mobilt användargränssnitt till Data Track i A4Cloud-projektet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Daniel Lindegren; [2015]
    Nyckelord :datavisualisering; användbarhet; personlig integritet; responsiv webbdesign; mobilt användargränssnitt; font awesome;

    Sammanfattning : Syftet med denna C-uppsats var att implementera ett visualiseringskoncept för att presentera data i ett tidslinjegränssnitt med hjälp av Font Awesome-ikoner inom A4Cloud-projektet. Den huvudsakliga målgruppen utgör personer som främst arbetar inom A4Cloud-projektet. LÄS MER

  5. 5. Ett gott värdskap är ett värdskap som berör

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Annika Göran Rodell; [2014]
    Nyckelord :Theory U; hospitality; authenticity; openness; presens; Teori U; värdskap; ledarskap; värderingar; autenticitet; öppenhet; närvaro;

    Sammanfattning : Kan ett värdskap som är kommersiellt även vara genuint välkomnande och kan man idag på allvar vinna fördelar på en konkurrensutsatt marknad utan att erbjuda ett genuint värdskap? Bakgrunden till detta arbete är det etableringsprojektet med titeln: "Värdskap och ledarskapsom berör – ett konkurrensmedel?" som finansierades av KK-stiftelsen (Stiftelsen för Kunskap och Kompetens) år 2010. Representanter från besöksnäringen på lokal, regional och nationell nivå möttes på två välrenommerade landsortshotell för att lägga grunden till ett större gemensamt forskningsprojekt. LÄS MER