Sökning: "användningstvånget för registrerade varumärken"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden användningstvånget för registrerade varumärken.
1. Det varumärkesrättsliga användningstvånget i Sverige och i EU - en undersökning och analys av användningstvånget i nationell rätt och i gemenskapsrätt med en internationell utblick mot amerikansk rätt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Varumärkets växande betydelse för företagens framgång och värde, de effekter som varumärkesrätten har för en sund marknadskonkurrens och det stundande europeiska varumärkesrättsliga reformpaketet skapar flertalet potentiella infallsvinklar för en juridisk framställning. En av dessa är den grundläggande regeln om användningstvång, i synnerhet kravet på verkligt bruk däri, som ständigt varit föremål för diskussion. LÄS MER
2. Användningstvång i varumärkesrätten - var går gränsen mellan tillåtna och otillåtna ändringar?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Uppsatsen behandlar användningstvång i varumärkesrätten med fokus på tillåtna och otillåtna ändringar enligt 3 kap. 2 § 2 st. 1 p. VML. LÄS MER
3. Användningstvånget för registrerade varumärken
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : If a proprietor of a trade mark has an interest in maintaining the registration of its trade mark, the proprietor must use the trade mark in such a manner that it constitutes genuine use. It should be noted that the requirements of use are essentially the same regardless of whether the assessment of use is done in light of the EU trade mark directive or the EU regulation concerning Community trade marks. LÄS MER
4. Varumärkesrättsliga problem i en globaliserad värld
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Under de senaste åren har det blivit allt tydligare att samhället genomgått en omfattande förändring. Människor och företag agerar idag på ett sätt som radikalt skiljer sig från hur de gjorde för 10-20 år sedan. LÄS MER