Sökning: "arbetsplatsförlagda aktiviteter"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden arbetsplatsförlagda aktiviteter.

  1. 1. Att utveckla en yrkesidentitet genom reflektion : - En studie om hur gymnasieelever på barn- och fritidsprogrammet reflekterar om genomförda aktiviteter i barngrupp och hur reflektionsprocessen kan stödjas i undervisningen.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Malin Nyberg; [2020]
    Nyckelord :reflektion; gymnasial yrkesutbildning; yrkeskunnande; yrkesidentitet;

    Sammanfattning : Denna studie är yrkesdidaktisk och praktiknära med ett fenomenografiskt och variationsteoretiskt metodologiskt ramverk. I studien undersöks på vilka kvalitativt skilda sätt elva elever på barn- och fritidsprogrammet (gymnasieskola) erfar och hanterar reflektion om genomförda aktiviteter med en grupp barn. LÄS MER

  2. 2. Impact of work-related activities on the outflow to employment and education within guarantees JDG and JGY. A study of public employment offices

    Magister-uppsats, Handelshögskolan

    Författare :Ekaterina Sukhanova; [2013]
    Nyckelord :work-related activities; Job and Development Guarantee; Job Guarantee for the Youth; employment offices; arbetsplatsförlagda aktiviteter; jobb-och utvecklingsgarantin; jobbgarantin för ungdomar; arbetsförmedling;

    Sammanfattning : This study uses employment office-level panel data to investigate the impact of work-related activities on the outflow from unemployment to work and education. The two largest labor market programs in Sweden are studied: Job and Development Guarantee and Job Guarantee for the Youth. LÄS MER

  3. 3. Hållbar utveckling på Handels- och Administrationsprogrammet Sustainable Development in the Business and Administration Program

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Karin Svensson; [2012]
    Nyckelord :APL; CSR; Dewey; Handels- och Administrationsprogrammet; hållbar utveckling; näringsliv; samhällsutveckling; engagemang;

    Sammanfattning : Syftet med följande arbete är att studera hur begreppet hållbar utveckling kommer till uttryck i faktisk undervisning på Handels- och Administrationsprogrammet på en miljöcertifierad gymnasieskola i södra Sverige, detta genom både formell undervisning men också inom ramen för elevens arbetsplatsförlagda utbildning, APL. Med hjälp av kvalitativa intervjuer ville jag se huruvida det fanns samsyn eller diskrepans mellan skolans sätt att ta sig an begreppet hållbar utveckling och den arbetsplatsförlagda utbildning som eleverna kommer i kontakt med inom ramen för sitt yrkesförberedande program. LÄS MER