Sökning: "assassin"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet assassin.

  1. 1. Assassin’s Creed: Odyssey Discovery Tours med genetiskt och genealogiskt historiemedvetande : Virtuella guidade turer i antika Grekland som klassrumsbaserad undervisning i högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI); Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Charles Darrell; Daniel de Rooy; [2021]
    Nyckelord :Historia; Undervisning; Tv-spel; Assassin’s Creed; Antika Grekland; Lektion; Högstadie; Didaktik;

    Sammanfattning : This paper explores the possibility of using an off the shelf video game, Assassin’s Creed: Odyssey, in teaching a history class about ancient Greece. The study used a method where 7th grade students during one lesson got to experience the videogame together with two surveys about the students’ experiences learning with the video game. LÄS MER

  2. 2. Press X to Hug Leonardo : Historiedidaktiska perspektiv på Assassin’s Creed

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Historia

    Författare :Viktor Andersson; [2021]
    Nyckelord :Historiebruk; Historiekultur; Historiemedvetande; Historiedidaktik; Assassin s Creed; Digital kultur; Datorspel; History and Archaeology;

    Sammanfattning : Uppsatsen utforskar vilka historiedidaktiska perspektiv man kan tillämpa på de populära Assassin's Creed-spelen, med fokus på Assassin's Creed II och Assassin's Creed: Brotherhood. Historiebruk, historiekultur och historiemedvetande, vilka tillsammans bildar den historiedidaktiska teorin, utgör de teoretiska underlagen. LÄS MER

  3. 3. Digitala spel i historieundervisningen : Historielärare ger sin syn på hur man kan implementera digitala historiespel i undervisningen

    M1-uppsats, Jönköping University/Didaktik i Samhällsämnena

    Författare :Alexander Sjöqvist; [2021]
    Nyckelord :Digital games; History teacher; Subject of history; History games; Education; Assassin´s Creed; Civilisation;

    Sammanfattning : This study intends to examine on how teachers relate to digital games as a teaching method in the subject of history. In the study, five history teachers were interviewed with the aim of getting answers on the extent to which history teachers use digital games, what opportunities and difficulties they see with digital games in history teaching and whether one can benefit from digital games to increase students' history awareness. LÄS MER

  4. 4. Representation of History in Assassin’s Creed

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Intermediala studier

    Författare :Hassan Taher; [2020]
    Nyckelord :Assassin’s Creed; Remediation; Video Game Culture; Video Game Studies; Intermediality; Video Games; Media Technology; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : In this essay, I have analysed the video game franchise Assassin’s Creed and looked at it from an intermedial standpoint, where I have also focused on the educational qualities Assassin’s Creed can provide players. By applying Lars Elleström’s theories of intermediality and multimodality I have explained different parts of what builds up certain video games and how they are different from other media. LÄS MER

  5. 5. Videospel och Religionskunskap : Didaktiska möjligheter och begränsningar

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Rebecca Elvelin; [2020]
    Nyckelord :Videospel; spel i undervisning; religionskunskap; religionsdidaktik; didaktiska förhållningssätt;

    Sammanfattning : Studien ämnar finna konkreta förslag för lärare som önskar använda videospel i religionsundervisning på gymnasiet. Detta med fokus på didaktiska möjligheter och begränsningar. De utvalda spelen består av Assassin’s Creed: Origins, Life is Strange och Civilization VI. LÄS MER