Sökning: "attitudes to the music subject"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden attitudes to the music subject.
1. Swedish Upper Secondary School Students’ attitudes toward intramural and extramural English
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : The aim of this study was to investigate Swedish upper secondary school students’ attitudes toward English in school as well as to identify in what ways and to what extent they interact with English outside of school. An online questionnaire was used to collect data. LÄS MER
2. Trygga Rum: En studie kring separation, kropp och känsla i könsseparatistiska musiksammanhang
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaperSammanfattning : The aim of this study was to investigate how participants and organisers of separatist musical contexts experience the environment within these spaces based on norms, emotions and body. The theoretical framework mainly draws on Sara Ahmed’s (2014) theories on body and affect written in The Cultural Politics of Emotion. LÄS MER
3. Har du gjort gehörsläxan? En kvalitativ studie om övningsmetodik kopplat till ämnet gehör
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : ‘Have you completed the ear training homework?’ is a qualitative interview study on teachers’ and students’ thoughts about ear training. In the study, 7 students and 6 teachers from different forms and levels of education were interviewed. LÄS MER
4. Frilansmusikers attityder till notläsning på surfplattor
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Notskrift används för att dokumentera, kommunicera och läsa musik. Notskrift har traditionellt lästs från papper, men med ny teknik tillgänglig har fysiska papper till viss del bytts ut mot digitala enheter, såsom surfplattor. LÄS MER
5. Gymnasieelevers attityder till sociologiämnet : En enkätstudie om sambandet mellan kön, kulturellt kapital och attityder
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : The purpose of the study is to describe and hypothetically explain students' attitudes to the subject of sociology in upper secondary school in Sweden based on students' (a) cultural capital and (b) gender. This is explained with the help of Pierre Bourdieu's capital theory, and also his perspective on gender. LÄS MER