Sökning: "autenticitet"

Visar resultat 1 - 5 av 184 uppsatser innehållade ordet autenticitet.

  1. 1. Reklam är ju något man är allmänt trött på : En kvalitativ studie om hur influencers följare resonerar kring sponsrade inlägg på Instagram

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK; Stockholms universitet/JMK

    Författare :Lisa Rydell; Emilia Isaxon; [2018]
    Nyckelord :Instagram; influencer marketing; influencer; sponsrade inlägg; följare.;

    Sammanfattning : Influencer marketing, marknadsföringsmetoden som många företag använder sig av i sociala medier och som under de senaste åren blivit en allt mer förekommande metod. Företag låter inflytelserika personer, så kallade influencers, sprida företagets budskap om en produkt eller ett varumärke i ett marknadsföringssyfte i deras sociala kanaler. LÄS MER

  2. 2. Vloggen som reklamfilm? : Hur reklam genom influencers förstärks i videobloggar

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap; Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Linda Honnér; Adam Pettersson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : På grund av reklamtrötthet i samhället har företag hittat nya sätt att marknadsföra sig, ett av dessa är influencer marketing som konstant ökar på sociala medier. Youtube är en av dessa plattformar där en Youtuber som influencer är en opinionsledare för produkter och företag. LÄS MER

  3. 3. Kulturarvets betydelse vid destinationsutveckling : Kalmar, en historisk guldgruva för besökare

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Andreas Andersson; Elias Broberger; Evelina Göransson; [2018]
    Nyckelord :Kulturarv; bevarande; autenticitet; symbolism; semiotisk modell; platsskapande; destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Turism idag är inte bara ett verktyg för ekonomisk vinning, utan det innefattar även utveckling och bevarande. Det är i dagsläget styrt och konstruerat efter historia, natur och tradition; tre punkter som berör områdena kultur och arv. LÄS MER

  4. 4. Mellan fantasi och verklighet : Om begreppen fiktiv kulturmiljö, autenticitet och historiebruk

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Gustafsson Ida; [2018]
    Nyckelord :Astrid Lindgren film world; Vimmerby; Katthult; Bullerbyn; fabricated authenticity;

    Sammanfattning : The paper presents how the concept of fictional culture environment can be defined on the basis of a Swedish real and fictional cultural heritage. Three studies consisting of "mapping”, “categorization", "detailed study" and "comparison" defines and delimits the concept and presents a graphical comparison model. LÄS MER

  5. 5. Chefers upplevelse av framgång i sitt ledarskap : - Vad chefer på en statlig myndighet upplever som faktorer för att utöva ett framgångsrikt ledarskap.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetsliv; Högskolan Dalarna/Personal och arbetsliv

    Författare :Simon Axenstedt; Karin Fredriksson; [2018]
    Nyckelord :Leadership; Effective Leadership; Successful Leadership; Transformative Leadership; Relational Leadership; Authentic Leadership; Value based Leadership; Development-Oriented Leadership; Leadership in Swedish Authorities.; Ledarskap; Effektivt Ledarskap; Framgångsrikt Ledarskap; Transformativt Ledarskap; Relationsorienterat Ledarskap; Autentiskt Ledarskap; Värderingsstyrt Ledarskap; Utvecklingsinriktat Ledarskap; Ledarskap i Svenska Myndigheter.;

    Sammanfattning : Fältet ledarskap är ett tidigare väl utforskat område, trots detta har relativt lite forskning inom ämnet berört svenska organisationer och än mindre statliga institutioner och myndigheter. I följande studie undersöks, vad chefer på en statlig myndighet upplever som faktorer för att utöva ett framgångsrikt ledarskap i sin organisation. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet autenticitet.

Din email-adress: