Sökning: "autenticitet"
Visar resultat 6 - 10 av 357 uppsatser innehållade ordet autenticitet.
6. Är betald UGC det nya sättet att göra reklam på?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Is paid UGC the new way to market? Seminar date: 2024-01-11 Authors: Linnea Bengtsson, Sara Melgar, Madeleine Tran Advisor: Clara Gustafsson Key words: Brand attitude, Brand Equity, Trust, UGC, FGC Research questions: How does paid UGC affect customers’ brand attitude in relation to brands within the makeup industry? How does paid UGC affect makeup brands Brand Equity and CBBE? Purpose: The purpose of this study is to investigate how paid UGC affects young adults’ brand attitudes towards makeup brands and how the makeup brands’ Brand Equity is affected by paid UGC. Methodology: This study was constructed through a quantitative method by a survey that was sent out to the authors’ networks and 94 responses were of use. LÄS MER
7. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER
8. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER
9. Legitimering av diskursiva skrivuppgifter i läroböcker : En kvalitativ studie om fyra läroböckers legitimeringar av skrivuppgifter i ämnet svenska på högstadiet
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Abstract: I denna uppsats analyseras skrivuppgifter i fyra läroböcker i ämnet svenska på högstadiet. Syftet med uppsatsen är att visa på hur och på vilket sätt diskursiva skrivuppgifter legitimeras i fyra undersökta läroböcker. Debatten om läromedel har de senaste blivit alltmer aktuell. LÄS MER
10. En svart prick på vita duken Rasism, klass, hot och autenticitet i debatten om Ruben Östlunds film Play
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religionSammanfattning : In 2011, a swedish feature film namned Play, directed by Ruben Östlund, caused a cultural debate in the national daily press. The film was about a larger group of older black boys and a minor group of white boys, engaged in a game of power and threat that ended as a robbery. LÄS MER