Sökning: "autentiska mötet"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden autentiska mötet.

  1. 1. Mötet mellan lärare och elev : Martin Bubers filosofi applicerad på den nutida pedagogiken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Dan Berg; [2023]
    Nyckelord :Meeting; pedagogy; authenticity; focal point; relations; Möte; pedagogik; autenticitet; brännpunkt; relationer;

    Sammanfattning : Den relationella pedagogiken är svårformulerad. Därtill är den svår att undersöka empiriskt. Martin Bubers dialogfilosofi ger dock ett väl genomtänkt stöd för teoribildningen och diskussionen om den relationella pedagogik som jag applicerar på den nutida svenska skolan. LÄS MER

  2. 2. Den levda tråkigheten : En fenomenologisk undersökning av hur tråkighet kommer till uttryck i lärarvardagen

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskap

    Författare :Jennie Plate Blomberg; [2021]
    Nyckelord :boredom; boredom studies; boredom-fatigue; practical knowledge; teacher; lived experience; phenomenology; Heidegger; tråkighet; tråkighetsstudier; tråkighetsutmattning; praktisk kunskap; lärare; levd erfarenhet; fenomenologi; Heidegger;

    Sammanfattning : Detta är ett essäistiskt försök att fånga den flyktiga tråkigheten. Med fenomenologin som grund undersöks lärarens levda erfarenhet av tråkighet och hur den kommer till uttryck i hennes yrkesvardag. LÄS MER

  3. 3. Det är svårare att kallpratsröra sig

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Karin Wiknertz; [2020]
    Nyckelord :Autenticitet; Förskollärarrollen; Kroppslig kommunikation; Sjukhusclown; Sårbarhet;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker kommunikation mellan förskollärare och barn. Sjukhusclowner är en yrkesgrupp med expertis inom kroppslig kommunikation. Därför har jag använt mig av sjukhusclowners erfarenheter av kroppslig kommunikation och dess betydelse för interaktioner med barn. LÄS MER

  4. 4. Studiebesök i religionskunskapsundervisningen : En studie med fokus på möjligheter och utmaningar gällande studiebesök utifrån intervjuer med gymnasielärare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Religionsvetenskap

    Författare :Anna-Catrin Larsson-Snygg; [2020]
    Nyckelord :Studiebesök; Religionskunskapsundervisning; Möjligheter och utmaningar;

    Sammanfattning : Studiebesök som undervisningsform i religionskunskap kan innebära både möjligheter och utmaningar. Denna undersökning innehåller semistrukturerade intervjuer med gymnasielärare utifrån deras erfarenheter kring möjligheter och utmaningar med studiebesök som undervisningsmoment i religionskunskapsundervisningen. LÄS MER

  5. 5. Artificially Authentic and Authentically Artificial : Experiencing the body of the past through the affect of the transmedial narrative of the Outlander-story world

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Moa Hågbäck; [2019]
    Nyckelord :Material; physical; historic space; transmedia; cultural heritage tourism; affect; prosthetic; Scotland; cultural collective individual memory; memory culture; fan-experience;

    Sammanfattning : Målet och syftet med denna studie är att observera, tolka, och vidareutveckla förståelsen för den samtida turistens interagerande med, och omförhandlande av, det historiska rummet genom individualistisk påverkan från fiktiva narrativ – i detta fallet, Outlanders transmediala berättelsevärld. Genom ett teoretiskt ramverk uppbyggt på materialism, påverkan, tidsresande och proteser har jag analyserat och kartlagt både kulturarvsplatserna samt Outlander-fansens interaktion med dessa genom att ha deltagit själv i två guidade endagarsturer, samt genom en djupgående, om än liten, enkät. LÄS MER