Sökning: "authentic behaviour"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden authentic behaviour.
1. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER
2. Influencer marketing: An exploratory study to identify consumer behaviour online
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis purpose: The purpose of this study is to understand what impact social media influencers have on consumers' online behaviour. We further aim to understand the interrelationship between social media influencers and online impulse buying behaviour. LÄS MER
3. Är varumärken de nya politikerna? : En kvalitativ studie om olika generationers upplevelse av brand activism i förpackningsdesign
M1-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : This study investigates how different generations interpret the marketing strategy of brand activism through packaging design. This marketing strategy is a relatively new one, and refers to corporations that engage and take stances in current political causes. LÄS MER
4. "As close as possible" - Sustainable Tourist Behaviour as Defined by Lifestyle Entrepreneurs : The Case of South-east Iceland
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : This thesis project studied how a tourism campaign using the tool of nudging can be created. The objectives of the research were to identify what sustainable practices do the lifestyle entrepreneurs in Iceland conduct, and on the contrary, which activities of tourists they perceive as unsustainable. LÄS MER
5. Vägen till en grön profil : En kvalitativ studie om uppbyggnaden av personligt varumärke
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Miljöfrågan är ett av dagens hetast diskuterade ämnen. Detta är mycket tack vare framfarten av sociala medier och influencers som öppnat upp för samtal med människor världen över. Personligt varumärke innebär en praxis av att framhäva och marknadsföra sig själv som ett varumärke. LÄS MER