Sökning: "authenticity and leadership."
Visar resultat 6 - 10 av 30 uppsatser innehållade orden authenticity and leadership..
6. ALL BARK NO BITE? An explorative case study of BrewDog's Corporate Political Advocacy campaign
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : In times of political divisiveness, Corporate Political Advocacy (CPA) has emerged as a commonly used communication strategy whereby brands voice support for socio-political issues. Despite its increasing prominence, research of CPA in the field of strategic communication is scarce. LÄS MER
7. Första linjens chefers föreställningar om ledarskap
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för socialt arbeteSammanfattning : Studien syftar till att undersöka första linjens chefers (som är chefer för verksamheter inom socialtjänstens äldre- och funktionshinderomsorg) föreställningar kring ledarskap. För att uppnå detta mål användes en kvalitativ metod där första linjens chefers föreställningar analyserades. LÄS MER
8. Ekonomi- och verksamhetsstyrning i tillverkande SME:s : En flerfallstudie om ekonomi- och verksamhetsstyrningen i framgångsrika tillverkande SME:s
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Titel: Ekonomi- och verksamhetsstyrning i tillverkande SMEs. Undertitel: En flerfallstudie om ekonomi- och verksamhetsstyrningen i framgångsrika tillverkande SME:s Bakgrund och problemdiskussion: Definition av ekonomi- och verksamhetsstyrning i SME:s samt allmän information om SMEs. LÄS MER
9. Tillit och förtroende - dess betydelse för individ, ledarskap och grupp
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : The purpose of the study was to investigate the significance of trust and confidence for the individual and the group in a work situation and what significance trust has for leadership and working groups to be well-functioning. In order to pursue the aim of the study a qualitative interview study was carried out with a total of 9 informants with different experiences of leadership and working groups. LÄS MER
10. Authentic Communication as a Strategic Communication Tool for Social and Cultural Integration among Immigrants in Sweden
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Strategic communication as an integrating discipline addresses social phenomenon as migration. When people relocate, they experience physical and mental stress, and seek guidance, questioning their sense of belonging. LÄS MER