Sökning: "auto-communication"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet auto-communication.

  1. 1. Bolaget före jaget

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Tegelström; Olivia Johnsson; Maja Jonson; [2019]
    Nyckelord :Internal employer branding; normative control; identity regulation; brand-centered control; auto-communication; loyalty; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose with this paper is to put forward the complexity with employees’ identification with an organizations brand and the organization overall. We wish to examine the effects of internal employer branding, both through mainstream perspectives as well as through normative control. LÄS MER

  2. 2. Instagram - ett verktyg för internkommunikation : En fallstudie av stafettkontot @Skaraborgsregemente

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Carin Fhyr; [2018]
    Nyckelord :organisationskommunikation; internkommunikation; Instagram; stafettkonto; auto-kommunikation; theory of affordances;

    Sammanfattning : The purpose of this case study is to investigate how and why social media can be used as a tool for internal communications. Research has been made on how employees interpret and use the external communication at an Instagram account. LÄS MER

  3. 3. ”LADDA OCH INFORMERA” En kvalitativ studie om Försvarsmaktens samarbete med reklambyrån Volt

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Axel Erikson; Johanna Rasmusson; [2017-02-14]
    Nyckelord :recognition; auto-communication; public sector organization; brand building; reliance; generalized other; campaign; identity; advertising agency; organization;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht/2016 Handledare: Magnus Fredriksson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 36 Antal ord: 14 757 Nyckelord: recognition, auto-communication, public sector organization, brand building, reliance, generalized other, campaign, identity, advertising agency, organization Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur betydelsen och bakgrunden av varumärkeskampanjen “Du nya, du fria” skiljer sig för beställaren Försvarsmakten och utföraren Volt i fråga om omvärldsaktörers erkännande. Teori: Erkännande, generaliserade andre, varumärkesbyggande organisationsidentitet & autokommunikation Metod: Kvalitativa respondentintervjuer Material: Fyra respondentintervjuer och en gruppintervju á två personer, genomförda i Stockholm. LÄS MER

  4. 4. Lagom eller Pondus? - En kvalitativ studie om hur olika diskurser problematiserar en nations kommunikativa arbete inom offentlig diplomati.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ylva Lidin; Emma Mattisson; [2017]
    Nyckelord :Offentlig diplomati; varumärkesarbete; autokommunikation; mjuk makt; varumärkesambassadörer; inhemska dimensionen; diskursanalys; svenska Utrikesdepartementet new public diplomacy; nation branding; soft power; auto-communication; brand ambassadorship; domestic dimension; discourse analysis; Swedish Ministry of Foreign Affairs; Social Sciences;

    Sammanfattning : Public diplomacy is constantly developing in line with the ever-changing field of communications. The main focus of academic research in the field tends to gravitate towards the social sciences rather than the communication sciences. LÄS MER

  5. 5. Autokommunikation, meningsskapande och identitetsskapande i podcasts

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Carl Norling; Jonas Pettersson; [2016]
    Nyckelord :organizational identity; sensemaking; auto-communication; podcast; sponsorship; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER