Sökning: "b uppsats textil"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden b uppsats textil.
1. From Farm to Fabric : A Measurement of the Sustainability in a Textile Production in Northern India
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema Miljöförändring; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : A value chain for a textile production can be described as transforming a crop into a textile, then turn the textile into a fabric, then create a product from that fabric - a horizontal chain from farm to fabric. This paper analyses the different activities within a value chain of a sustainable textile production in India to understand where, and how, sustainable value is added at each stage. LÄS MER
2. KuriosaDesign
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : SammanfattningTitel: Kuriosa design - produktionsunderlagFörfattare: Sara Dahlqvist & Hanna ÅgrenHandledare: Mats Nordqvist, TextilhögskolanArbetets typ: B-uppsats i Textil Produktutveckling med Affärs- ochEntrepenörsinriktning, 15pInstitution: TextilhögskolanHuvudämne: Produktutveckling av damasker, strumpebandshållare ocharmvärmare samt marknadsanalysBakgrund: Planerad start av företag inriktat mot att skapa textila accessoareroch kuriosa. Möjlighet att samla udda produktgrupper med unikdesign på en plats. LÄS MER
3. Varumärkesuppbyggnad-Små åtgärder som kan ge stora resultat
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Titel: Varumärkesuppbyggnad – Små åtgärder som kan ge stora resultatFörfattare:Sanna Munkbo och Malin NilssonHandledare: Göran Andersson, Dana Reklambyrå Rebecca Enar, Capri CollectionTyp av arbete: B-uppsats i textil produktutveckling med entreprenörs- och affärsutveckling, 15 hpInstitution: TextilhögskolanSpråk: SvenskaHuvudämne: Varumärkesuppbyggnad och marknadsföringsmetoderBakgrund: I dagens samhälle märker man att marknadsföringen spelar en stor roll hos företagen, det har ingen betydelse hur bra produkten är om man inte kan nå ut med den på marknaden. Det krävs också att man lyckas skapa en stark varumärkesprofil och en nisch som gör att man skiljer sig från konkurrenterna. LÄS MER