Sökning: "b- varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden b- varumärke.

  1. 1. Red Bull, mer än bara ett varumärke : En kvantitativ enkätstudie av konsumenters inställningar till varumärket Red Bull

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Martin Bråtman; Linus Grötting; [2022]
    Nyckelord :Red Bull; marknadsföring; varumärkesarbete; influencers.;

    Sammanfattning : Den österrikiske entreprenören Dietrich Mateschitz grundade 1983 Red Bull tillsammans med thailändska investeraren Chaleo Yoovidhya. 38 år senare sålde Red Bull uppskattningsvis 9,8 miljarder burkar årligen. LÄS MER

  2. 2. En kvalitativ studie som beskriver betydelsen av fastighetsmäklares sätt att kommunicera med bostadssäljare.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Malin Månsson; [2022]
    Nyckelord :Real estate agent; communication; psychology; sales; mutual relationship; residence; home; housing agency; buyer; seller; sell; brand; Fastighetsmäklare; kommunikation; psykologi; försäljning; ömsesidig relation; bostad; hem; bostadsförmedling; köpare; säljare; sälj; varumärke;

    Sammanfattning : Titel: En kvalitativ studie som beskriver betydelsen av fastighetsmäklares sätt att kommunicera med bostadssäljare. Bakgrund med frågeställning: Framgångsrika relationer är något som många bolag strävar efter att uppnå för att skapa vinstfördelar. LÄS MER

  3. 3. Olika vägar till lyckade marknadsavdelningar : En kvalitativ studie av SHL-klubbarna VäxjöLakers, Rögle BK och Örebro HK

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Jesper Ekelund; David Andersson; [2021]
    Nyckelord :Partnerskap; relationer; företagsintäkter; marknadsavdelning; professionalisering; kommersialisering; varumärke; elitidrott;

    Sammanfattning : Företagsintäkter och långvariga relationer är idag en viktig del för elitföreningar inom svensk ishockey. Svenska ishockeyföreningar ligger i framkant med hur det kommersiella arbetet hanteras och dess vikt av att ständigt stärka och utveckla sina varumärke. LÄS MER

  4. 4. SAGAN OM DET DIGITALA VARDAGSLIVET - En kvalitativ studie över Telenors tillämpning av narrativitet som strategisk kommunikationsresurs

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Sofia Lindén; [2019]
    Nyckelord :narrativity; strategic communication; strategy; commercials; branding; values; storytelling; semiotic analysis; narrative analysis.; Narrativitet; strategisk kommunikation; strategi; reklam; varumärke; företagsvärderingar; storytelling; semiotisk analys; narrativ analys;

    Sammanfattning : In the last couple of years, the amount of commercial messages in our society has increased steadily which in turn has made us humans very critical against all kinds of advertising. Brand researcher Douglas B. Holt even claims that this directly threatens brand's trustworthiness. LÄS MER

  5. 5. Optimering orderplock i ett mindre företag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för maskinteknik

    Författare :Rickard Engström; [2017]
    Nyckelord :Order picking; warehouse; error picking; article; orderplock; lager; felplock; artikel;

    Sammanfattning : Arbetet utfördes på Mirro AB som är ett mindre företag som tillverkar skjutdörrslösningar i sin tillverkning i Hillerstorp, Småland. Inom företaget finns två varumärken, Mirro och Pelly System. LÄS MER