Sökning: "backoffice"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet backoffice.

  1. 1. Design and implementation of an administration portal : A web application interface with focus on accessibility and usability

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Alexander Sandberg; [2020]
    Nyckelord :industrial design engineering; user interface design; user experience; universal design; web accessibility; information architecture; teknisk design; användargränssnitt; användarupplevelse; universell utformning; webbtillgänglighet; informationsarkitektur;

    Sammanfattning : The last few years, giant companies like Facebook and Google have taken over the publishing market by attracting both advertisers and users to their platforms. This has caused smaller news publishers to lose their influence and their independence in the industry. LÄS MER

  2. 2. Chefer och inhyrd personal –En fallstudie om styrningsval på en svensk bank

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tim Forsberg Lambert; Thomas Holmgren; [2018-06-21]
    Nyckelord :Anställningsform; styrning; inhyrd personal; bemanningsanställda; direktanställd personal; intervjuer; formella styrmedel; informella styrmedel;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Anställningsformer och företag utvecklas och förnyas ständigt. Inhyrning av personal har blivit en allt vanligare lösning vilket gör att chefer ställs inför nya frågor gällande styrning. LÄS MER

  3. 3. Backoffice roll i kundens värdeskapandeprocess : hur backoffice i flygbolaget SAS interagerar med kunden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Madeleine Hessner; Hedvig Bergman; [2017]
    Nyckelord :Service logic; backoffice; värdeskapandeprocess; medskapande; gemensamma sfären; SAS;

    Sammanfattning : Inom serviceforskning har synen på värdeskapande skiftat från att värde produceras av företaget till att kunden är drivande i den värdeskapande processen. Företagets möjlighet till värdeskapande begränsas till att påverka kundens värdeskapandeprocess. LÄS MER

  4. 4. Kartläggning av reparationsprocessen på Westermo Teleindustri AB : Identifiering av slöserier och förslag till förbättringar

    M1-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Zijah Memic; [2014]
    Nyckelord :Process; reparation; lean; flödesanalys; workshop;

    Sammanfattning : This report is the result of a thesis performed at Westermo Industrial Ltd with its headquarters in Stora Sundby and it sums up the author's studies for University Engineering in Innovation, Production and Logistics at Mälardalen University. The main goal of the thesis was to identify problems and suggest actions that lead to the reduction of the repair time from 3 weeks to 2 weeks. LÄS MER

  5. 5. Designing a FIX based trade capture feed

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Sophia Ångström; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Varje dag omsätts aktier för ca 10 miljarder SEK på Stockholmsbörsen. Detta sker via miljontals elektroniska meddelanden som processas på microsekund basis av olika aktörer. För att hantera och lagra denna information krävs komplexa system samt en standard för meddelandetrafiken. LÄS MER