Sökning: "bank- och försäkringsföretag."
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden bank- och försäkringsföretag..
1. Belöningssystemets utformning & funktion : En fallstudie på två svenska bank- och försäkringsföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie syftar till att få en ökad förståelse om belöningssystem och hur de är utformade på bank- och försäkringsbolag men också att se uppfattningar som finns kring vad anställda på bank- och försäkringsbolagen har för attityd till belöningssystem och ifall det är en motivation till att nå företagets mål. Två forskningsfrågor ligger till grund för att uppnå och besvara syftet av studien. LÄS MER
2. Relationen mellan IT-funktion och affärsverksamhet : En studie av den sociala dimensionen av anpassning inom bank- och försäkringsbranschen
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inom forskningssammanhang har det introducerats mängder av initiativ i syfte att föra IT-funktion och affärsverksamhet närmare varandra men fortfarande framställs relationen ofta i problematiska termer då det kommer till deras samarbete. Ett samarbete som i många fall begränsas av bristande förståelse för varandras kunskaper. LÄS MER
3. Bankkontorens nya roll : En uppsats om att skapa kundmötesplatser med hjälp av design
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Avregleringen som skedde på mitten av åttiotalet medförde att fler aktörer etablerade sig på marknaden vilket genererade en hårdare konkurrens. En branschglidning uppstod som innebar att bank och försäkring blev ett. LÄS MER
4. Motivation beroende på anställningsform? : En fallstudie om motivationsrelaterade skillnader mellan fast anställda och inhyrda medarbetare på ett bank- och försäkringsföretag
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bemanningsbranschen växer och allt fler personer blir anställda via bemanningsföretag. Bemanningsföretagens viktigaste uppgift är att öka flexibiliteten på arbetsmarknaden. De gör det lättare för företagen att snabbt anpassa arbetsstyrkan till efterfrågan. Samtidigt finns problem och risker med att hyra in personal. LÄS MER
5. Social-CRM - Bank & Försäkringsföretagens förhållning till sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka bank- och försäkringsföretagens förhållning till sociala medier. Ambitionen är att utreda huruvida det föreligger en passiv inställning samt vad den beror på. Undersökningen är kvalitativ och således av djup karaktär, med förklarande ambitioner. LÄS MER