Sökning: "basbehov"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade ordet basbehov.
1. Lärares syn på amotiverade elever inför matematik – En kvalitativ studie om motivationsmål, möjligheter och utmaningar i årskurs 1–3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Denna studie är ett examensarbete. Studien syftade till att ge ökad kunskap om lärares föreställningar om arbetet med elever de upplever som amotiverade inför matematik i årskurs 1–3. LÄS MER
2. Det Samtida Planeringsidealet 5-Minutersstaden : Applicerat Inom En Svensk Kommun
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Varje tidsepok har sina ideal för hur städerna ska se ut. I den tid som vi lever i så är fokus på hållbarhet och hur vi kan minska klimatpåverkan, men också livskvaliteten i städerna som har blivit allt mer aktuellt de senaste decennierna (Europeiska Unionen, 1999. 7). LÄS MER
3. Strategier för att öka högstadieelevers motivation till att vara fysiskt aktiva
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur man som lärare kan arbeta för att främja motivation hos elever på högstadiet. Lärarens roll, strategier, och teorier ligger till grund för studien. LÄS MER
4. Relationen mellan anställdas motivation och syn på hållbar utveckling i företag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : The current way of life poses a major threat to humanity's continued existence on earth. In order to protect the remaining ecosystems, business plays a crucial role. Thus, individuals' ways of driving sustainability development within companies will affect how large the climate change will be. LÄS MER
5. Goda relationer under den föräldraaktiva introduktionen : Pedagogers tankar om relationsskapande i förskolan
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra hur pedagoger uppfattar sin roll vad det gäller att skapa goda relationer till barn och deras föräldrar samt den kvarvarande barngruppens betydelse under den föräldraaktiva introduktionen i förskolan. Studien utgår från två frågeställningar som handlar om hur pedagoger uttrycker sin relationsskapande roll och hur de uttrycker den kvarvarande barngruppens roll vid föräldraaktiv introduktion. LÄS MER