Sökning: "begreppsuppfattning förskola"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden begreppsuppfattning förskola.
1. Räkna med barnen i den digitala världen : En intervjustudie om hur UR:s utbud kring matematik används av pedagoger i undervisningen med barn på förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : I denna kvalitativa studie undersöks det hur pedagoger kan använda Utbildningsradions (UR) som är en gratistjänst i lärande syfte. Vi har intervjuat pedagoger i vilken utsträckning de har fått stöd av UR:s utbud i matematik för att kunna stötta barnen och få mer förståelse för matematik genom digitala verktyg eller de hinder som kan uppstå i barnens matematiska lärande. LÄS MER
2. Räkna med barnen i den digitala världen : En intervjustudie om hur UR:s utbud kring matematik används av pedagoger i undervisningen med barn på förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : I denna kvalitativa studie undersöks det hur pedagoger kan använda Utbildningsradions (UR) som ären gratistjänst i lärande syfte. Vi har intervjuat pedagoger i vilken utsträckning de har fått stöd av UR:s utbud i matematik för att kunna stötta barnen och få mer förståelse för matematik genom digitala verktyg eller de hinder som kan uppstå i barnens matematiska lärande. LÄS MER
3. Förskolans lilla experimenthandbok : Hur vi tillsammans med några förskolepedagoger genomförde en aktionsforskningsinspirerad studie för att utveckla en verksamhets fysik- och kemiundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Syftet med studien var att tillsammans med några förskolepedagoger utveckla en verksamhets fysik- och kemiundervisning, för att på så sätt kunna bidra med en metod för hur fysik- och kemiundervisningen i förskolan skulle kunna bedrivas. Studien hade en aktionsforskningsinspirerad ansats och för att få svar på studiens frågeställningar användes semistrukturerade gruppintervjuer. LÄS MER
4. Från Ahmed till Emil : en studie om skönlitterärt arbete i ett mångkulturellt område
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Vi har genom vår utbildning förstått vikten av att arbeta med skönlitteratur. Eftersom vi båda har arbetat och gjort VFU i mångkulturella områden var vi intresserade av att se hur man använder sig av de resurser som skönlitteraturen kan ge i ett mångkulturellt område. LÄS MER