Sökning: "beskriva plats"

Visar resultat 1 - 5 av 646 uppsatser innehållade orden beskriva plats.

  1. 1. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Ivarsson Simon; Julia Karlernäs; [2024]
    Nyckelord :place marketing; place brand; ARA-model; new industrialization; skill shortage; platsmarknadsföring; platsvarumärke; ARA-modell; nyindustrialisering; kompetensbrist;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Att förlora ett bröst : Kvinnors upplevelser efter mastektomi till följd av bröstcancer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Frida Valfridsson; Fanny Grossmann; [2024]
    Nyckelord :Bröstcancer; mastektomi; kvinnor; upplevelser;

    Sammanfattning : Bakgrund: Bröstcancer är den vanligaste cancerformen bland kvinnor. Vid bröstcancer är mastektomi en relevant behandling, men som kan medföra långtidseffekter i form av fysiska, funktionella, känslomässiga och psykosociala förändringar. LÄS MER

  3. 3. ”Jag är också människa, jag är också här” Psykologers upplevelse av autenticitet i terapi.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Felix Sjöblom; Björn Engström; [2024]
    Nyckelord :autenticitet; psykolog; terapi; IPA; fenomenologi; authenticity; therapist; therapy; phenomenology; Social Sciences;

    Sammanfattning : Terapeutfaktorer är ett viktigt område inom modern psykoterapiforskning. På senare år har även autenticitet blivit ett mer uppmärksammat område inom psykologisk forskning. Mot bakgrund av detta ville vi fördjupa förståelsen för, och ge rika beskrivningar av, psykologers upplevelse av autenticitet i terapi. LÄS MER

  4. 4. Formulation development, rheological characterization, and cosmetic evaluation of gel-creams

    Master-uppsats, Lunds universitet/Livsmedelsteknik och nutrition (master)

    Författare :Carl Pontén; [2024]
    Nyckelord :Rheology; Texture analysis; Viscometry; Semisolids; Design of Experiments; Critical Process Parameters; Critical Quality Atttibutes; Pharmaceutical Technology; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Oil in water (o/w) emulsions are thermodynamically unstable systems composed of small oil droplets dispersed in a continuous aqueous phase. This means that given enough time, the two phases will separate. Pharmaceutical emulsions are used as a method of administering the Active Pharmaceutical Ingredient (API) for topical applications. LÄS MER

  5. 5. Övergången från linjära till cirkulära affärsmodeller: En kvalitativ studie om cirkulära affärsmodeller i textil- och modebranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nellie Falck; Moa Persson; [2023-11-08]
    Nyckelord :Cirkulär ekonomi; cirkulära affärsmodeller; cirkularitet; modebranschen; second hand; hållbarhet;

    Sammanfattning : Syftet med följande empiriska studie är att beskriva och undersöka hur en cirkulär affärsmodell kan se ut inom textil- och modebranschen samt vilka förutsättningar som behöver vara på plats för att driva och implementera en lönsam cirkulär affärsmodell. För att uppnå syftet har en kvalitativ metod använts, där datainsamlingen bestod av semistrukturerade intervjuer med en respondent från näringslivet, två från utbildningssektorn samt en från en statlig myndighet. LÄS MER