Sökning: "bibliotek enkät"
Visar resultat 16 - 20 av 90 uppsatser innehållade orden bibliotek enkät.
16. En AKKtiv förskola : En studie om förskoleverksammas arbete kring, och syn på AKK som tydliggörande pedagogik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka pedagogiskt verksammas beskrivningar av deras arbete med, samt tankar om, AKK som tydliggörande pedagogik. Studien belyser olika insatser med AKK och den positiva påverkan AKK har för kunskaps- och språkutvecklingen. LÄS MER
17. Genus : Ur förskolepersonalens perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : I denna studie undersöker vi förskolepersonalens perspektiv kring genus. Genus blir påverkad av många samhälleliga faktorer och dessa faktorer påverkar förskolepersonalens bemötande och synsätt. LÄS MER
18. Det kollegiala lärandet i förskolan : Utifrån förskollärares perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Vår studie innehåller förskollärares syn på hur det kollegiala lärandet går till i förskolans verksamhet. Tidigare forskning påvisar hela arbetslagets gemensamma syn på kollegialt lärande och att detta även dokumenterats genom observationer. LÄS MER
19. Synen på matematik : En studie om pedagogers attityder och användning av matematik i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Sammanfattning Uppsatsen syftar kring att få en större inblick i vilka attityder och upplevelser pedagoger i förskolan har till ämnet matematik. Området är intressant att undersöka då det inte finns många studier som avser pedagogers attityd till matematik. LÄS MER
20. Svensklärares arbete med litteracitet : val av strategier i årskurs 7–9
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning I Läroplan för grundskolan samt för förskoleklassen och fritidshemmet nämns inte effektiva strategier för lärare att använda i sitt arbete med litteracitet. Ändå är det strategier som blir avgörande för lärares förmåga att möta, stötta och vägleda sina elever. LÄS MER