Sökning: "blogg fenomenet"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden blogg fenomenet.

  1. 11. Skicka vidare: En analys av fenomenet Affiliate Marketing i modebranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Josefine Schüler; Eva Dobosz; [2009]
    Nyckelord :affiliate marketing; blogg; mode; kommunikation; word-of-mouth; embedded marketing; äkthet; etik; Trade; Handel; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Affiliate marketing Författare: Eva Dobosz, Josefine Schüler Handledare: Kristina Bäckström, Cecilia Fredriksson Utbildning: Service Management, Retail & Turism Problemdiskussion: I Sverige domineras bloggosfären av modebloggar. Modeföretag har insett vilka marknadsföringsmöjligheter bloggen skapar då den inte betraktas som en kommersiell mediekanal av modekonsumenter. LÄS MER

  2. 12. Bloggen som konsumtionsfrämjande medel - En diskursanalys av konsumtionsideal i modebloggar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jila Shademanpour; Belma Sijaric; Viktoria Levin; [2009]
    Nyckelord :Blogg; konsumtionskultur; diskurs; ideal; opinionsbildare; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna uppsats behandlar fenomenet modebloggar och konsumtionskulturen i dagens samhälle. De tre modebloggar som denna studie behandlar är bland de mest populära bloggarna i Sverige idag och personerna bakom bloggarna har kommit att bli en slags kändisar och opinionsbildare inom området för livsstil, mode och skönhet. LÄS MER

  3. 13. Bloggning : om upplevelser kring publicering av personlig information för offentligheten

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Jenny Chiem; [2007]
    Nyckelord :bekräftelse; blogg; Internet; offentlighet; självkänsla;

    Sammanfattning : Det har blivit alltmer populärt att ”blogga”. Ordet blogg uppstod under 1990-talet och sedan dess har ett stort antal människor tagit det av fenomenet. LÄS MER

  4. 14. Personal Influence 2.0 : En kvalitativ studie om hur olika generationer förhåller sig till influencers

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sophia Melin; Louise Baltgren; [1995]
    Nyckelord :personal influence; tvåstegshypotesen; kvinnor; sociala medier; användningsmodellen;

    Sammanfattning : Abstract In the modern era of social media influencers have assumed a more prominent role and become a wellknown phenomenon. Many companies today choose to enter in to marketing programs of influencers promoting the company`s products through their own social channels e.g. on Instagram or blogs. LÄS MER