Sökning: "bokförlag"
Visar resultat 16 - 20 av 47 uppsatser innehållade ordet bokförlag.
16. Formgivares arbetsprocess vid design av bokomslag för klassiska litterära verk
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : I denna studie undersöks formgivares arbetsprocess vid design av bokomslag för klassiska litterära verk. Frågeställningarna behandlar följande områden; information och riktlinjer från bokförlaget för formgivaren att förhålla sig till, formgivarens idé- och inspirationsprocess, formgivarens olika faser i arbetsprocessen, formgivarens beslut angående bokomslagets visuella element samt betydelsen av originalomslag och tidsepok då det klassiska litterära verket gavs ut. LÄS MER
17. KONSUMENTERS UPPFATTNING OM BÖCKERS MILJÖPÅVERKAN - En studie över hur bokförlaget Olikas kunder uppfattar böckers påverkan på miljön
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälleSammanfattning : Böckers miljöpåverkan är något som sällan lyfts upp medialt. Det ger intrycket av att det är något som konsumenter sällan tar i anspråk när de köper böcker. Det skulle kunna bero på att konsumenterna inte känner någon förankring till det, eftersom de inte ser eventuell miljöpåverkan i det sammanhang som de lever i. LÄS MER
18. En studie om små förlags uppkomst och utveckling år 2002-2015
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The essay is about small publishing houses and their position onthe Swedish book market 2002-2015. Focus is on the Internetand digitization, and the study would examine what commonconditions that exist for publishers to start publishing, as well asthe forces that affect the development of the Publishingbusiness. LÄS MER
19. Framtida utveckling och byte av teknisk plattform : Produktion av digitala läromedel ur ett förlagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Projektet har utförts ur ett bokförlags perspektiv och förklarar Natur & Kulturs byte av teknisk plattform för deras digitala läromedel. Detta projekt var ett delprojekt och delades in i tre faser: FAS 1: Förstudie, FAS 2: Genomförande och FAS 3: Analys och utvärdering. LÄS MER
20. Informations- och Kommunikationsteknologins betydelse för affärsmodeller i förlagsbranschen
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med vår undersökning är att bidra med en bredare förståelse för komplexiteten som ICT kan ge upphov till i framtagandet av nya affärsmodeller. Genom en bredare förståelse vill vi bidra till att förbättra de förutsättningar som ICT kan möjliggöra till för mindre svenska bokförlag på en digitaliserad marknad. LÄS MER