Sökning: "bokförlag"

Visar resultat 21 - 25 av 47 uppsatser innehållade ordet bokförlag.

  1. 21. Förlag på digital framfart : en marknadsföringsstudie av tre barnboksförlag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Jenny Forss; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; Barnböcker; digital marknadsföring; marknadsföring; bokförlag; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om hur barnboksförlag marknadsför sig, främst hur de utnyttjar digital marknadsföring samt sociala medier så som Facebook. Som metod har jag intervjuat tre barnboksförlag och jag har valt att fokusera undersökningen på lite mindre förlag för att se hur man som litet förlag kan marknadsföra sig med en liten budget. LÄS MER

  2. 22. Ett korrekt värderat varulager : Har facklitteratur inom juridik och redovisning något bäst-före-datum?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Minna Puro; Edina Veispahic; [2014]
    Nyckelord :Varulager; litteratur; redovisning;

    Sammanfattning : Varulager är en omsättningstillgång, där några grundläggande begrepp inom värde-ringen av omsättningstillgångar är anskaffningsvärde, verkligt värde och lägsta värdets princip. Ett anskaffningsvärde utgörs av utgifter företaget har haft för att anskaffa varulagret. LÄS MER

  3. 23. Framtidens bokhylla i fickan. Kommersiella strategier vid distributionen av digitala böcker.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Cornelia Joängen; [2013-02-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att göra böcker i digitala format är inte längre någon nyhet då det har förekommit länge. Den svenska marknaden har dock inte förflyttat fokus från den traditionella fysiska boken till de digitala formaten ännu. LÄS MER

  4. 24. Metadata & discoverability

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Linnea Skantz; [2013]
    Nyckelord :BIC; bokförlag; discoverability; marknadsföring; metadata; ONIX; utökad metadata.; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The Swedish research regarding metadata and discoverability in publishing studies is, at its best, poor. That is where this bachelor thesis can fill a gap, and hopefully spread some light on the subjects of discoverability and metadata in the book business. LÄS MER

  5. 25. P-boken och e-boken: En komparation och värdeanalys av bokmarknadens mest centrala format

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Carmen Katarina Robertson Salas; Malin Hansson; [2013]
    Nyckelord :mikroekonomi; värdeteori; bokförlag; digitalisering; bokmarknad; publishing studies; e-bok; p-bok; kulturella varor; förlagskunskap; prissättning; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : P-boken har länge varit det centrala mediet för förmedling av idéer. Med digitaliseringen uppstod e-boken vars form skakade den tryckorienterade förlagsbranschen i grunden. På den anglosaxiska marknaden äter e-boken marknadsandelar i en rasande fart. LÄS MER