Sökning: "book cover"

Visar resultat 1 - 5 av 89 uppsatser innehållade orden book cover.

  1. 1. Mångfaldens omslag : En innehållsanalys av kulturell mångfald i bilderböcker på svenska riktade mot barn mellan 0-6 år.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Mina Djalali Dehghani; Emilia Lassfolk; [2023]
    Nyckelord :Cultural diversity; Picture book; Children s book; Representation; Identity; Kulturell mångfald; Bilderbok; Barnbok; Representation; Identitet;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka kulturell mångfald i bilderböcker på svenska som är riktade mot barn mellan 0-6 år. Projektet skulle bidra med ytterligare kunskap om representationer av kulturell mångfald i barnlitteraturen. LÄS MER

  2. 2. Valet av böcker i förskolan : En intervjustudie om hur förskollärare väljer ut böcker

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Carl Thomsen; Linnea Landström Jacobsson; [2023]
    Nyckelord :Books; book selection; kindergarden; preschool; kindergarden teacher; interests; Böcker; bokval; förskola; förskollärare; målstyrning; intressen;

    Sammanfattning : Studienssyfte är att få en inblick i valet av böcker i förskoleverksamheten och de dilemman som finns gällande val av böcker med hjhjälp av semistrukturerade intervjuer. Genom att undersöka hur förskollärare resonerar kring valet av böcker fåår vi en överblick kring deras tankar om momentet. LÄS MER

  3. 3. Att döma en bok efter dess omslag : En studie om visuella trender och könsframställningar på romantikböcker

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Selma Memic; Zuni Aurora Vargas Catalan; [2023]
    Nyckelord :visual analysis; content analysis; visual trends; book covers; romance books; gender stereotypes; visuell innehållsanalys; visuell analys; visuella trender; bokomslag; romantikböcker; könsstereotyper;

    Sammanfattning : Bokomslaget är ett viktigt marknadsföringsverktyg för att attrahera konsumenter och är den första kontakten en läsare har med boken. Romantikböcker står för 18 % av försäljningen av fiktion och 82 % av läsarna är kvinnor. LÄS MER

  4. 4. "På något sätt måste jag ju få i mig böckerna" : En jämförelse av varför ljudboksläsaren och den traditionella läsaren läser som de gör

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Larsson Jennie; [2023]
    Nyckelord :Audiobook; audiobook reading; traditional reading; sound reading; visual reading; Sten Furhammar; ljudbok; ljudboksläsning; traditionell läsning; läsa med öronen; läsa med ögonen; Sten Furhammar;

    Sammanfattning : By exploring how people read, one can also discover how to promote reading. This master’s thesis explores the different reasons and ways in which audiobook readers and traditional readers read. LÄS MER

  5. 5. Artificiell Intelligens i AEC-industrin : Hur kan det implementeras för att bidra till ett effektivt och produktivt byggprojekt?

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Karin Artling; Mustafa Yousefi; [2023]
    Nyckelord :Artificiell intelligens; Digitalisering AEC-industri; AI byggbranschen; Nyckelfaktorer AI; Implementering AI; Datadrivet byggprojekt;

    Sammanfattning : For a long-term period, the construction industry has been challenged by low growth rate performance, with strong relationships between reduced productivity, inefficient processes, and low level of digitalization. The industry is an important part of the development of society and generates considerable economic values that motivate change, by utilizing the forces of digitalization to a greater extent. LÄS MER