Sökning: "bostadsannonsering"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet bostadsannonsering.

  1. 1. Användandet av mänskliga modeller i bostadsannonser : En undersökning gällande spekulanters preferenser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Victor Aghester; Alfred Gunnarsson; [2016]
    Nyckelord :Marknadsföring; Innovation; Fastighetsmäklarbranschen; Modellanvändning; Differentiering; Genustillhörighet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att analysera spekulanters preferenser beträffande foton i en annons, för att skapa en förståelse för effekten av att använda sig av mänskliga modeller.   Metod: En experimentell studie med ett deduktivt synsätt där analyser av vetenskapliga artiklar och litteratur har utförts för att ge en god överblick av tidigare forskning. LÄS MER

  2. 2. Fräsch eller Spännande? -En studie av ordens inverkan på bostadsannonser

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Intiso; Christian Ullmark; Daria Galik; [2006]
    Nyckelord :bostadsannonsering; kommunikationsprocessen; uppmärksamhet; tolkning; semantik; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att möjliggöra påståendet att fastighetsannonser kan marknadsföras bättre.Ett samband mellan de ord och begrepp som används i bostadsannonser och intresset för ett objekt har upptäckts inom målgruppen 19-28 år. LÄS MER