Sökning: "bostadsannonsering"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet bostadsannonsering.
1. Användandet av mänskliga modeller i bostadsannonser : En undersökning gällande spekulanters preferenser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att analysera spekulanters preferenser beträffande foton i en annons, för att skapa en förståelse för effekten av att använda sig av mänskliga modeller. Metod: En experimentell studie med ett deduktivt synsätt där analyser av vetenskapliga artiklar och litteratur har utförts för att ge en god överblick av tidigare forskning. LÄS MER
2. Fräsch eller Spännande? -En studie av ordens inverkan på bostadsannonser
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att möjliggöra påståendet att fastighetsannonser kan marknadsföras bättre.Ett samband mellan de ord och begrepp som används i bostadsannonser och intresset för ett objekt har upptäckts inom målgruppen 19-28 år. LÄS MER