Sökning: "bråkiga klasser"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden bråkiga klasser.

  1. 1. Special -pedagogik, -metodik, -lärare. : Studie av tre tidiga dövmetodsteoretiker.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för kultur-, religions- och utbildningsvetenskap

    Författare :Ove Jacobsen; [2014]
    Nyckelord :döv;

    Sammanfattning : Det finns två faktorer som avgör att jag väljer att utbilda mig till lärare: 1. Jag har mycket lätt att få kontakt med ungdomar. 2. Jag vill försöka att slå mynt av och arbeta med ett livslångt privatintresse; historia. LÄS MER

  2. 2. Barn med koncentrationssvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Caroline Djurberg; Linda Larsson; [2010]
    Nyckelord :Bristande koncentration; Bråkiga barn; Explosiva barn; Inagerande barn; Koncentration; Koncentrationssvårigheter; Utagerande barn;

    Sammanfattning : Barn med koncentrationssvårigheter heter examensarbetet och är skrivet av Caroline Djurberg och Linda Larsson. Detta arbete handlar om barn som enligt berörda pedagoger har koncentrationssvårigheter, men som inte har en fastställd diagnos. LÄS MER

  3. 3. Snälla flickor – bråkiga pojkar -En studie ur ett elevperspektiv-

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Cathrine Svensson; Suzana Deltin; [2007]
    Nyckelord :Jämställdhet; elevperspektiv; könstillhörighet; bemötande; den dubbla dolda läroplanen;

    Sammanfattning : Det här arbetet handlar om lärares bemötande av elever. Syftet med undersökningen är att undersöka om eleverna i årskurs 7, 8 och 9 uppfattar att lärare bemöter eleverna olika beroende på elevernas könstillhörighet. Vidare är även syftet att undersöka hur eventuella skillnader yttrar sig. Elevenkäter delas ut. LÄS MER

  4. 4. Elever med svårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Carina Gustafsson; Annika Rennéus; [2006]
    Nyckelord :gymnasieval; neuropsykiatriska funktionshinder; vägledning;

    Sammanfattning : Som blivande studie- och yrkesvägledare kommer vi att möta olika elever. Många av dessa elever är ”vanliga” elever, medan en stor grupp är elever med olika svårigheter. Vi har under vår praktik träffat på elever som är annorlunda, skoltrötta, svaga och bråkiga. LÄS MER