Sökning: "brand identity"

Visar resultat 1 - 5 av 469 uppsatser innehållade orden brand identity.

  1. 1. ”LADDA OCH INFORMERA” En kvalitativ studie om Försvarsmaktens samarbete med reklambyrån Volt

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Axel Erikson; Johanna Rasmusson; [2017-02-14]
    Nyckelord :recognition; auto-communication; public sector organization; brand building; reliance; generalized other; campaign; identity; advertising agency; organization;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hpKurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapNivå: GrundnivåTermin/år: Ht/2016Handledare: Magnus FredrikssonKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 36Antal ord: 14 757Nyckelord: recognition, auto-communication, public sector organization, brand building, reliance, generalized other, campaign, identity, advertising agency, organizationSyfte: Syftet med studien är att undersöka hur betydelsen och bakgrunden av varumärkeskampanjen “Du nya, du fria” skiljersig för beställaren Försvarsmakten och utföraren Volt i fråga om omvärldsaktörers erkännande.Teori: Erkännande, generaliserade andre, varumärkesbyggande organisationsidentitet & autokommunikationMetod: Kvalitativa respondentintervjuerMaterial: Fyra respondentintervjuer och en gruppintervju á två personer, genomförda i Stockholm. LÄS MER

  2. 2. ”Ni är bra för att vara tjejer” : En kvalitativ studie om kvinnor, varumärken och genus i svensk hårdrock

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet; Karlstads universitet

    Författare :Roya Sarvestani; Molly Sixtensson; [2017]
    Nyckelord :Heavy metal; branding; gender; identity; Hårdrock; varumärke; genus; identitet;

    Sammanfattning : Musik idag är inte enbart en skiva eller en konsert. Det är en enorm industri som bara växer och där artister och band tidigt ses som varumärken. Hårdrocken är en genre med starka normer, traditioner och strukturer, särskilt kring kvinnans roll inom genren. LÄS MER

  3. 3. Attitude, Activity and Destination Brand Identity among Swedish Entrepreneurs in Heritage Tourism : a case study of the UNESCO site of Decorated Farmhouses in Hälsingland

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gunnar Öhrnell; Yunchen Sun; [2017]
    Nyckelord :entrepreneurial attitude; business model innovation; heritage tourism; destination brand identity; UNESCO;

    Sammanfattning : Being one of the fastest growing industries, tourism has a trend to offer more innovative products and services. New opportunities and challenges have come for entrepreneurs and SMEs. Heritage tourism is one type of experience-based tourism where people can get historical or cultural experience. LÄS MER

  4. 4. Consumer Perception of the Value of Brand Heritage

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Norell Elin; Larsson Emma; [2017]
    Nyckelord :Brand Heritage; Consumer Perceived Value; Consumer Perceived Value of Brand Heritage; Luxury fashion brands.;

    Sammanfattning : Brand heritage and consumer perceived value are two concepts which separately have received a growing interest among academics for quite some time. However both of them combined, hence consumers’ perception of the value of brand heritage is a relatively unexplored field of research. LÄS MER

  5. 5. När innehållet är Word-of-Mouth-smart: En innehållsanalys av svenska B2B-företags mest uppskattade Facebook-inlägg

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Dahlberg; Oscar Lindgren; Emina Salic; [2017]
    Nyckelord :Facebook; Brand Identity; WOM; B2B; Content marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis analyzes the content and the underlying meaning of B2B companies' most appreciated Facebook posts. The theory gives the reader a description of the research made on brands and content marketing, followed by theories of relationship marketing, brand promises, brand identity and brand communities. The study utilizes an abductive approach. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet brand identity.

Din email-adress: