Sökning: "brand identity"

Visar resultat 1 - 5 av 454 uppsatser innehållade orden brand identity.

  1. 1. ”LADDA OCH INFORMERA” En kvalitativ studie om Försvarsmaktens samarbete med reklambyrån Volt

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Axel Erikson; Johanna Rasmusson; [2017-02-14]
    Nyckelord :recognition; auto-communication; public sector organization; brand building; reliance; generalized other; campaign; identity; advertising agency; organization;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hpKurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapNivå: GrundnivåTermin/år: Ht/2016Handledare: Magnus FredrikssonKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 36Antal ord: 14 757Nyckelord: recognition, auto-communication, public sector organization, brand building, reliance, generalized other, campaign, identity, advertising agency, organizationSyfte: Syftet med studien är att undersöka hur betydelsen och bakgrunden av varumärkeskampanjen “Du nya, du fria” skiljersig för beställaren Försvarsmakten och utföraren Volt i fråga om omvärldsaktörers erkännande.Teori: Erkännande, generaliserade andre, varumärkesbyggande organisationsidentitet & autokommunikationMetod: Kvalitativa respondentintervjuerMaterial: Fyra respondentintervjuer och en gruppintervju á två personer, genomförda i Stockholm. LÄS MER

  2. 2. ”Ni är bra för att vara tjejer” : En kvalitativ studie om kvinnor, varumärken och genus i svensk hårdrock

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet; Karlstads universitet

    Författare :Roya Sarvestani; Molly Sixtensson; [2017]
    Nyckelord :Heavy metal; branding; gender; identity; Hårdrock; varumärke; genus; identitet;

    Sammanfattning : Musik idag är inte enbart en skiva eller en konsert. Det är en enorm industri som bara växer och där artister och band tidigt ses som varumärken. Hårdrocken är en genre med starka normer, traditioner och strukturer, särskilt kring kvinnans roll inom genren. LÄS MER

  3. 3. Spåren av de tidiga åren : En studie om relationen mellan varumärkesidentitet och företags historia

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sandra Hjortmar; Johanna Rhodin; [2017]
    Nyckelord :Brands; Identity; History; Change; Storytelling; Loyalty; Varumärken; Identitet; Historia; Förändring; Storytelling; Lojalitet;

    Sammanfattning : Syfte:Vårt syfte är att analysera och klargöra hur företags bakgrund och historia relateras till varumärkens identitet. Forskningsfrågor:1. Vilket inflytande kan företags grundare eller andra ledare personer ha för varumärkets identitet?2. LÄS MER

  4. 4. 10 sekunder i rampljuset : Hur företag använder Snapchat som strategisk kommunikation och varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation; Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Ellen Nodbrant; Maria Parfält; [2017]
    Nyckelord :Sociala medier; varumärkesbyggande; encoding decoding; Snapchat; Företag på Snapchat;

    Sammanfattning : Social media play a significant role in people’s daily communication and life. Even companies use them to reach a broader audience. This study aims to explore if Snapchat can be a useful platform for companies in their strategic communication, especially regarding corporate branding. LÄS MER

  5. 5. (Re)Branding the Humanities? A Qualitative Content Analysis of the Portrayal of the Humanities’ at Seven Higher Education Institutions in Sweden during 2015-2016

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Fanny Thalén; [2016-12-02]
    Nyckelord :qualitative content analysis; strategic communication; organisational communication; branding; brand; organisational identity; public sector; Humanities; higher education; kvalitativ textanalys; strategisk kommunikation; organisationskommunikation; branding; varumärkesbyggande; organisationsidentitet; offentlig förvaltning; humaniora högreutbildning;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to through descriptive qualitative content analysis investigate how seven different institutions of higher education in Sweden present the Humanities, and what kind of brandidentity that emerges from the texts. The essay also aims to investigate if the brand identity bears any of the characteristics of the challenge-driven Humanities that the think-tank Humtank promote (the analysed universities all have representatives in Humtank). LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet brand identity.

Din email-adress: