Sökning: "brand identity"

Visar resultat 1 - 5 av 456 uppsatser innehållade orden brand identity.

  1. 1. ”LADDA OCH INFORMERA” En kvalitativ studie om Försvarsmaktens samarbete med reklambyrån Volt

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Axel Erikson; Johanna Rasmusson; [2017-02-14]
    Nyckelord :recognition; auto-communication; public sector organization; brand building; reliance; generalized other; campaign; identity; advertising agency; organization;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hpKurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapNivå: GrundnivåTermin/år: Ht/2016Handledare: Magnus FredrikssonKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 36Antal ord: 14 757Nyckelord: recognition, auto-communication, public sector organization, brand building, reliance, generalized other, campaign, identity, advertising agency, organizationSyfte: Syftet med studien är att undersöka hur betydelsen och bakgrunden av varumärkeskampanjen “Du nya, du fria” skiljersig för beställaren Försvarsmakten och utföraren Volt i fråga om omvärldsaktörers erkännande.Teori: Erkännande, generaliserade andre, varumärkesbyggande organisationsidentitet & autokommunikationMetod: Kvalitativa respondentintervjuerMaterial: Fyra respondentintervjuer och en gruppintervju á två personer, genomförda i Stockholm. LÄS MER

  2. 2. ”Ni är bra för att vara tjejer” : En kvalitativ studie om kvinnor, varumärken och genus i svensk hårdrock

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet; Karlstads universitet

    Författare :Roya Sarvestani; Molly Sixtensson; [2017]
    Nyckelord :Heavy metal; branding; gender; identity; Hårdrock; varumärke; genus; identitet;

    Sammanfattning : Musik idag är inte enbart en skiva eller en konsert. Det är en enorm industri som bara växer och där artister och band tidigt ses som varumärken. Hårdrocken är en genre med starka normer, traditioner och strukturer, särskilt kring kvinnans roll inom genren. LÄS MER

  3. 3. När innehållet är Word-of-Mouth-smart: En innehållsanalys av svenska B2B-företags mest uppskattade Facebook-inlägg

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Dahlberg; Oscar Lindgren; Emina Salic; [2017]
    Nyckelord :Facebook; Brand Identity; WOM; B2B; Content marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis analyzes the content and the underlying meaning of B2B companies' most appreciated Facebook posts. The theory gives the reader a description of the research made on brands and content marketing, followed by theories of relationship marketing, brand promises, brand identity and brand communities. The study utilizes an abductive approach. LÄS MER

  4. 4. Underhållning eller reklam? : En studie av produktplaceringar i "Finaste familjen".

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Olivia Forsberg; [2017]
    Nyckelord :Product placement; “Finaste familjen”; TV4; Jarowskij; advertising; semiotic; identity; Produktplacering; Finaste familjen ; TV4; Jarowskij; reklam; semiotik; identitet;

    Sammanfattning : Every day people get in contact with thousands of messages. On the radio, on the train, on the street and through the television. Not too infrequently messages in the form of advertising for products and services from businesses companies. LÄS MER

  5. 5. Spåren av de tidiga åren : En studie om relationen mellan varumärkesidentitet och företags historia

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sandra Hjortmar; Johanna Rhodin; [2017]
    Nyckelord :Brands; Identity; History; Change; Storytelling; Loyalty; Varumärken; Identitet; Historia; Förändring; Storytelling; Lojalitet;

    Sammanfattning : Syfte:Vårt syfte är att analysera och klargöra hur företags bakgrund och historia relateras till varumärkens identitet. Forskningsfrågor:1. Vilket inflytande kan företags grundare eller andra ledare personer ha för varumärkets identitet?2. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet brand identity.

Din email-adress: