Sökning: "brand identity"

Visar resultat 1 - 5 av 487 uppsatser innehållade orden brand identity.

  1. 1. MED EN SCHYSST SERIESTAD KAN MAN SLÅ HELA VÄRLDEN MED HÄPNAD OM SERIESTADEN MALMÖ, DESS AKTÖRER OCH SERIENÄTVERK

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Lars Nilsson; [2017-06-27]
    Nyckelord :Comics; city branding; Malmö; creativity; symbolic economy; cultural capital; gentrification; DIY-culture;

    Sammanfattning : This master thesis in ethnology explores the creative actors and networks in Seriestaden Malmö (Comic City Malmö). A concept created by comic writer, comic scholar and critic Gunnar Krantz in 1999, but now a part of the the city of Malmös cultural branding. LÄS MER

  2. 2. ”LADDA OCH INFORMERA” En kvalitativ studie om Försvarsmaktens samarbete med reklambyrån Volt

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Axel Erikson; Johanna Rasmusson; [2017-02-14]
    Nyckelord :recognition; auto-communication; public sector organization; brand building; reliance; generalized other; campaign; identity; advertising agency; organization;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hpKurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapNivå: GrundnivåTermin/år: Ht/2016Handledare: Magnus FredrikssonKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 36Antal ord: 14 757Nyckelord: recognition, auto-communication, public sector organization, brand building, reliance, generalized other, campaign, identity, advertising agency, organizationSyfte: Syftet med studien är att undersöka hur betydelsen och bakgrunden av varumärkeskampanjen “Du nya, du fria” skiljersig för beställaren Försvarsmakten och utföraren Volt i fråga om omvärldsaktörers erkännande.Teori: Erkännande, generaliserade andre, varumärkesbyggande organisationsidentitet & autokommunikationMetod: Kvalitativa respondentintervjuerMaterial: Fyra respondentintervjuer och en gruppintervju á två personer, genomförda i Stockholm. LÄS MER

  3. 3. Incollaboration : En kvalitativ & kvantitativ studie om samband mellan företag, influencers & konsumenter på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Julia Svensson; Pontus Liljenberg; Sascha Beetz Magnusson; [2017]
    Nyckelord :Influencer marketing; Stealth marketing; Brand; Business; Consumers; Identity; Profile; Image; Communication.; Dold marknadsföring; Varumärke; Företag; Konsument; Identitet; Profil; Image; Kommunikation.;

    Sammanfattning : Sedan den ökade användningen av sociala medier står varumärken idag inför en enorm utmaning i att kommunicera och förmedla sin identitet och profil för att kunna skapa en konkurrensfördel på marknaden. Bildnätverket Instagram är en av de plattformar som växer allra mest (Laboon 2016) och som idag anses vara ett av de kraftfullaste marknadsföringsverktygen för företag (Safko 2012). LÄS MER

  4. 4. How do we look on Instagram? : A communication strategy for Swedish branding agencies.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Jenny Wang; [2017]
    Nyckelord :social media; Instagram; branding agencies; digital marketing;

    Sammanfattning : Marketing today is no longer mainly about using traditional medias to reach a desired public. As consumers are moving to the digital world for information search, social media has provided new possibilities for companies to market themselves online. LÄS MER

  5. 5. Ett bollplank för identiteten : En kvalitativ studie om hur företag inom sporthandelsbranschen utformar sin varumärkesidentitet med hjälp av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Christoffer Hellqvist; Robin Svensson; Rickard Österberg; [2017]
    Nyckelord :Brand identity; Social media; Sport trade industry; Customer power; Varumärkets identitet; Sociala medier; Sporthandelsbranschen; Kundens makt;

    Sammanfattning : ABSTRACT Research question • How does companies form their brand identity using social media? Purpose The purpose of this study is to examine and analyze social media’s influence on the brand identity within the sport trade industry, to be able to explain and create an understanding how social media is used to form the identity. Method The study is of a qualitative research method and has a deductive approach with inductive elements. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet brand identity.

Din email-adress: