Sökning: "brand managment"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden brand managment.

  1. 1. Företagsledarens roll vid riskhantering i en tjänstefierad organisation.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Eskilstorp; Johanna Widman; [2020]
    Nyckelord :Servitization; Service-dominant logic; risk managment; leadership styles; leadarship; Tjänstefiering; tjänstelogik; riskhantering; ledarstilar; ledarskap;

    Sammanfattning : Background and problem More and more companies are now developing from only delivering a single product to now also deliver services. These transformations into servitization bring both risks and benefits to companies making the transition. The benefits of servitization is a well-defined area in the academic literature. LÄS MER

  2. 2. GONE IN 60 SECONDS? - Crisis management in a social media context

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Eleanor Lichtenstein; Emelie Söderström; [2013]
    Nyckelord :Social Media; Facebook; Flash Crises; crisis managment; electronic word of mouth;

    Sammanfattning : The spring of 2013 has seen a spurge of discussion concerning web-hate, where both individuals and companies have been affected. Social media presents opportunities to build customer relationships, but besides inviting users to like, share and comment on a brand's fan page, companies' presence on Facebook has made complaints and criticism public. LÄS MER

  3. 3. Varumärkeshantering : Positionera ett varumärke på spelmarknaden

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Jennifer Larsson; Johan Jansson; [2011]
    Nyckelord :Online gambling; brand development; position; poker; core identity; brand; target group; Onlinespel; varumärkesutveckling; position; poker; kärnvärden; varumärke; målgrupp;

    Sammanfattning : Problemställning: Syftet med examensarbetet var att bekräfta en position och en tilltänkt målgrupp tilluppdragsgivaren MooreGames som är en ny spelsajt på den svenska spelmarknaden. Studien är även tillför att ta fram en varumärkesplattform som i sin tur sammanfattas i en varumärkesbok. LÄS MER

  4. 4. Den varumärkesuppbyggande processen : En fallstudie på en fackförening

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Oguz Tayan; Tony Koski; [2005]
    Nyckelord :Business studies; brand managment; Företagsekonomi; varumärken; brand managment;

    Sammanfattning : Background: According to many authorities Trademark consideration will within the companies become all more prioritized objectives for competitive advantage and a strong organisational structure. Trade marking is becoming an important tool, not only Production oriented companies apply this on their products or services whereas it is today spread in many different sectors. LÄS MER