Sökning: "brandingstrategier"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet brandingstrategier.

  1. 1. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Fredlund; Savannah Gillblad; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; event marketing; sustainability communication; CSR; brand community; symbolic branding strategies; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER

  2. 2. Betydelsen av branding för startups och dess koppling till finansieringsmöjligheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Malin Eriksson; Louise Rosenberg; [2018]
    Nyckelord :Liability of newness; Startups; branding; brandingstrategier; finansiering; varumärken; varumärkesvärde; varumärkespositionering; varumärkesimage; varumärkeskännedom; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : En av de mest värdefulla immateriella tillgångarna i ett företag är varumärket. Det är kunders uppfattade bild av ett företags produkter och branding är strategin för att skapa och upprätthålla denna bild. LÄS MER

  3. 3. Att skapa ett attraktivt arbetsgivarvarumärke - En kvalitativ studie om företags arbete med employer branding

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Charlotta Berlin; Caroline Von Schreeb; [2014]
    Nyckelord :employer branding; arbetsgivarvarumärke; organisationskultur; employee value proposition; Social Sciences;

    Sammanfattning : Employer branding är ett expanderande fenomen på dagens arbetsmarknad. Begreppet myntades av Ambler och Barrowunder mitten av 1990-talet. Det syftar till att synliggöra hur företag och organisationer kan marknadsföra sig som arbetsgivare genom sina medarbetare, för att attrahera potentiella anställda. LÄS MER

  4. 4. Branda Söderåsen - dröm eller verklighet? En studie om problematiken kring branding av platser och destinationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofia Jansson; Linnéa Hameed; [2006]
    Nyckelord :branding; benchmarking; cinque terre; image; national park; destinationsbranding; platsmarknadsföring; snowdonia; söderåsen; Tourism; Turism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen handlar om att branding av platser och destinationer är ett tämligen outforskat område men används av många platser och destinationer i praktiken. Branding har då benämnts som platsmarknadsföring eller destinationsbranding. LÄS MER