Sökning: "brandingstrategier"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet brandingstrategier.
1. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER
2. Betydelsen av branding för startups och dess koppling till finansieringsmöjligheter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : En av de mest värdefulla immateriella tillgångarna i ett företag är varumärket. Det är kunders uppfattade bild av ett företags produkter och branding är strategin för att skapa och upprätthålla denna bild. LÄS MER
3. Att skapa ett attraktivt arbetsgivarvarumärke - En kvalitativ studie om företags arbete med employer branding
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Employer branding är ett expanderande fenomen på dagens arbetsmarknad. Begreppet myntades av Ambler och Barrowunder mitten av 1990-talet. Det syftar till att synliggöra hur företag och organisationer kan marknadsföra sig som arbetsgivare genom sina medarbetare, för att attrahera potentiella anställda. LÄS MER
4. Branda Söderåsen - dröm eller verklighet? En studie om problematiken kring branding av platser och destinationer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Uppsatsen handlar om att branding av platser och destinationer är ett tämligen outforskat område men används av många platser och destinationer i praktiken. Branding har då benämnts som platsmarknadsföring eller destinationsbranding. LÄS MER