Sökning: "brands as resources"

Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden brands as resources.

  1. 1. How Consumers Navigate Ethical Tensions in a Marketplace: Swedish Dairy Marketplace as Context

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Cecilia Jedenberg; Frida Lennartsson; [2018-07-03]
    Nyckelord :ethical consumption; brands as resources; ethical tensions; phenomenology; consumer culture; dairy consumption;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  2. 2. Management of ergonomic aspects in early design phases using virtual reality : Mapping of ergonomic aspects in early design phases, How would mordern technology like VR be used?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap; Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Ponthus Niemand; Aya Saladdin; [2018]
    Nyckelord :Ergonomics; Virtual reality; Early design; Assembly; Virtual prototype; ESI-Group; IC.IDO; Ergonomi; Virtuell verklighet; Skenbar verklighet; Konstruktionsanalys; Montering; Virtuell prototyp; ESI-Group; IC.IDO;

    Sammanfattning : Volvo Group är ett av världens ledande tillverkare av bland annat lastbilar, bussar, entreprenadmaskiner och motorer för marina och industriella applikationer. Volvo Group äger totalt 10 olika märken, dessa är: Volvo Trucks, UD Trucks, Renault Trucks, Mack Trucks, Group Trucks Asia & JVs, Volvo Construction Equipment, Volvo Bus, Volvo Penta, Volvo Financial Services och Governmental Sales. LÄS MER

  3. 3. Content Marketing : varumärkesbyggnad inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emile Ramini; Pontus Johansson; [2018]
    Nyckelord :Content; Content marketing; Branding; Marketing communication; Storytelling. !; Content; Content marketing; Varumärke; Varumärkesbyggande; Marknadskommunikation; Storytelling;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har öppnat upp hela världen som konkurrensfält för modevarumärken. Alltsåkan det vara ännu svårare att nå fram och väcka intresse på grund av nya digitala kanaler som företag kan använda i sin marknadskommunikation. LÄS MER

  4. 4. Hälsa på burk : En multimodal kritisk diskursanalys av Lindahls kvargförpackningar

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap; Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Johanna Månsson; Maxine Wearing; [2018]
    Nyckelord :Food packaging; Hälsokommunikation; Multimodal kritisk diskursanalys; Kritisk;

    Sammanfattning : Using multimodal critical discourse analysis, we analyze the food packaging of Lindahl’s, a prominent Swedish quark brand. The purpose of the study analyzes the quark packages semiotic resources, materials and shapes to find out how they communicate ideas and values about health and healthy eating. LÄS MER

  5. 5. Luxury experience offline and online - A qualitative study of luxury experience from offline to online through the paradox

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Matilda Mattsson; Marcus Löfvenberg; [2018]
    Nyckelord :Luxury experience; visual merchandising; online visual merchandising; luxury retail; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study has aimed to problematize how luxury retail brands transfer luxury experience from offline to online and to contribute with knowledge on how they visually communicate in two different communication mediums. This study has been based on two research areas within luxury retail brands, visual merchandising and online visual merchandising. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet brands as resources.

Din email-adress: