Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 101 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Breaking out of Boundaries: A multiple case-study examining the role of entrepreneurship for the internationalization of small skincare born global firms

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Celina Hua; Mimmy Ly; [2023-07-18]
    Nyckelord :Born Global; Internationalization; Entrepreneurial Capabilities; Effectual Logic; Human Capital; Networking Capabilities; Serendipity;

    Sammanfattning : As the beauty and skincare market continues to grow globally, there is also a growing trend of early and rapid internationalization among skincare brands that are looking to capitalize on the global market. While this constitutes a great opportunity for companies, internationalization can be difficult for young and small firms, in particular, to effectively navigate. LÄS MER

  2. 2. "How can tech startups enhance their customer retention and acquisition

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Danut Avram; Oluwadamilola Olaitan; [2023]
    Nyckelord :Customer retention; Customer acquisition; Social media marketing; User engagement; Brand awareness; Tech startups; Customer relationship management CRM ; Trust; Targeted advertisement.;

    Sammanfattning : This  research  emphasizes  the role  of  social  media  in  customer  acquisition  retention.Furthermore, it investigates insights that have the potential to benefit tech startups inshaping  their  strategies  and  effectively  allocating  resources  to  achieve  consistentcommunication with their customer base. LÄS MER

  3. 3. Vilka är spelreglerna utanför plan för fotbollsklubbar, när supportrarna agerar domare? : En jämförande studie av vilka faktorer som utgör det supporterbaserade varumärkesvärdet i stads - och landsbygdsklubbar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Josefine Johansson; [2023]
    Nyckelord :Brand Equity; consumer-based brand equity CBBE ; soccer club; sport brands; branding; supporter loyalty; Varumärkeskapital; konsument baserad varumärkeskapital; fotbollsklubb; sportvarumärke; varumärkesbyggande; supporterlojalitet;

    Sammanfattning : Fotbollssupportrar återkommer till en klubbs matcher även om de senaste resultaten har varit dåliga. Referensgrupper har visat sig kunnat påverka supporterlojaliteten som vidare påverkar ett varumärkes supporterbaserade kapital. LÄS MER

  4. 4. Beyond the hype

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Dhruv Sharma; Enrique Mridha; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; Nano-influencer; Macro-influencer; Paid collaboration; Unknown brand;

    Sammanfattning : Influencer marketing has grown in popularity making it crucial for firms to understand how they should optimize their influencer marketing campaigns. This is an even greater issue for parsimonious unknown brands who tend to have limited resources and, as such, might refrain from employing macro-influencers in their marketing campaigns. LÄS MER

  5. 5. Living in an Immaterial World: An exploratory study on consumer value perceptions in metaverse settings

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Linn Henriksson; Ellen Svärdh; [2023]
    Nyckelord :metaverse; consumption-value theory; value perceptions; virtual consumption;

    Sammanfattning : As sung by Madonna, "we are living in a material world" underscored by the consumption of physical goods. Beyond the glitz of materialism lies the grand problem of overconsumption, and correspondingly overproduction, of the world's finite resources. LÄS MER