Sökning: "brandscape."

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet brandscape..

  1. 1. SBM Paper: The House of Gucci in 2022

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jessica van Zeijderveld; Siannie Quartero; Iris Martine Theresia Arts; [2022]
    Nyckelord :SBM paper; case study; Gucci; Social Sciences;

    Sammanfattning : “You smell that? Smell that. This is legacy.” - Aldo Gucci [Al Pacino, The House of Gucci] Recently, the movie ‘House of Gucci’ was released revolving around the dark twists and turns that the brand Gucci went through internally. Including the rise and fall of the Gucci dynasty, from betrayal to murder. LÄS MER

  2. 2. Kyrkor från religiösa byggnader till brandscapes inom upplevelseekonomin : Om post-sekulära kyrkor i Stockholmsområdet

    Master-uppsats, KTH/Samhällsplanering och miljö

    Författare :Helena Kihlanki; [2018]
    Nyckelord :Övertaliga kyrkor; kulturarv; sekularisering; estetisering; historisering; post-sekulär stad; upplevelseekonomi; adderat värde; brandscape.;

    Sammanfattning : Studien delger fyra specifika fall av kyrkor i Stockholmsområdet som sålts ut under 2000-talet till nya användare som använder kyrkorna huvudsakligen för andra användningar än de ursprungliga kyrkliga (helig gemenskap och kristen gudstjänst). Studien är en etnologisk fältstudie och bygger på intervjuer med de nya användarna och observationer av de studerade kyrkorna: Betlehemskyrkan, Baptistkyrkan i Gustavsberg, Löftets kyrka och S:t Paulskyrkan. LÄS MER

  3. 3. Platsen som marknadsföring : en undersökning av fenomenet brandspace och dess konsekvenser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Johan Ekeblom; [2014]
    Nyckelord :branding; brandspace; brandscape; privat; offentlig; offentligt rum konsekvens; PSOP; POPS;

    Sammanfattning : 3Det här examensarbetet syftar till att undersöka ett fenomen som uppstår när offentliga ytor är i privat ägo och där intentionen med platsen är att stärka ett varumärke. Ämnet, som är mycket sparsamt beskrivet i samband med landskapsarkitektur, undersöks genom ett antal platser som har en privat ägare eller donator och som är tillgänglig för allmänheten likt en offentlig yta. LÄS MER

  4. 4. BRANDSCAPE – några marknadsföringsstrategier för offentliga rum i Malmö och Manchester

    Master-uppsats, SLU/Landscape Architecture (until 121231)

    Författare :Stina Klyft; [2012]
    Nyckelord :brandscape; branding; city marketing; urban politics; Malmö; Manchester; Sagolekplatsen; Exchange Square;

    Sammanfattning : Stora förändringar har skett i vårt samhälle där globaliseringsprocesser har fört samman nationer och dess ekonomier. Marknadsplatser har smälts samman till en global marknadsplats och skapat ett beroendeförhållande mellan världens nationer. LÄS MER