Sökning: "breddning av verksamhet"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden breddning av verksamhet.

  1. 1. "Men se här—det här har funnits förut" : Ett regionarkivs arbete med utåtriktad verksamhet under Coronapandemin och rollen digitala verktyg spelat för verksamheten

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Martin Blick; [2022]
    Nyckelord :arkiv; regionarkiv; utåtriktad verksamhet; digitala verktyg; coronapandemin; coronaanpassning;

    Sammanfattning : Utifrån syftet att undersöka hur utåtriktad verksamhet genomförts under Coronapandemin vid ett av Sveriges regionarkiv samt vilken roll digitala verktyg haft under perioden har denna undersökning utgått från följande frågeställningar: Hur upplever arkivarierna att den utåtriktade verksamheten förändrats under de restriktioner som varit rådande under coronapandemin? Vilka arbetsprocesser har sett en ökad användning av digitala verktyg för att genomföras under pandemin? För att besvara undersökningens frågor genomfördes en semi-strukturerad intervju med två verksamma arkivarier vid ett regionarkiv. Deras svar har sedan analyserats utifrån Karin Åström Ikos uppdelning av utåtriktad verksamhet som bestående av tillhandahållande, tillgängliggörande, synliggörande samt levandegörande för att nå fram till vilka aspekter av den utåtriktade verksamheten som förändrats under pandemin. LÄS MER

  2. 2. Analys av Region Skånes basutbildningsprocess för chefer

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Emil Jönsson; Elin Salomonsson; [2017]
    Nyckelord :inre effektivitet; mätning; utbildning; PBU-modellen; Process; yttre effektivitet; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : År 2014 startade Region Skåne en basutbildning för alla chefer inom organisationen i Region Skåne. Basutbildningen infördes med anledning av att säkerställa att alla chefer befattade en gemensam grund att utgå ifrån inför kommande ämnesspecifika arbetsuppgifter. LÄS MER

  3. 3. En bokhandel i förändring : En studie av utvecklingen inom bokbranschen med fokus på sensoriska stimuli och stödtjänster

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Matilda Hedberg; Ellinor Tagesson; [2016]
    Nyckelord :Servicescape; retail; support services; bookstore; development; multi-sensory; sensory marketing; expansion of activities; Servicelandskap; detaljhandel; stödtjänster; bokhandel; utveckling; multisensorik; sinnesmarknadsföring; breddning av verksamhet;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vilken utveckling av Akademibokhandelns fysiska butiker kan förstärka konkurrenskraften? Syfte: Uppsatsens syfte är att utreda och analysera vilka olika konkurrensmedel som kan ha relevans för Akademibokhandelns framtid, liksom möjlig utveckling av stödtjänster och potentiell breddning av verksamheten. Vidare är avsikten att klargöra hur tillämpning av sensoriska stimuli i Akademibokhandelns servicelandskap kan få betydelse för kunderna samt hur design och uppbyggnad av servicelandskapen kan stärka verksamheten. LÄS MER

  4. 4. br. Svensson skog -intergrerad skogsentreprenör i södra Sverige

    Magister-uppsats, Institutionen för teknik, TEK

    Författare :Christine Lefévre; [2011]
    Nyckelord :drivning entreprenör verksamhetsutveckling arbetets attraktivitet;

    Sammanfattning : Br. Svensson Skog var tidigare specialiserade på drivning. De senaste åren ha de försökt lösa branschens problem. Företaget har breddat sin verksamhet till att omfatta planering, avverkning, skogsvård, träbränsle samt virkesköp och skoglig rådgivning. LÄS MER

  5. 5. Vilken tuf... fin groda du har där

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lärarhögskolan i Stockholm

    Författare :Ingela Petrusson Nahlin; Caroline Wiklund; [2008]
    Nyckelord :språk; genus kön; essentialism; feministisk poststrukturalism; könsroller; särartsteori; jämställdhet; normer; diskurs; dekonstruktion; pedagoger; förskola;

    Sammanfattning : Genom vårt examensarbete1 har vi för avsikt att belysa hur pedagogers talade språk kommer till uttryck i bemötandet av flickor och pojkar i förskolans pedagogiska verksamhet. Vi perspektiverar och problematiserar pedagogers språk i förskolan med stöd av två, så som vi ser dem, kontrasterande teoretiska tankefigurer – den modernistiska essentialismen och det postmodernistiska feministiska poststrukturalismen – i syfte att visa fram olika sätt att förstå pedagogers ageranden och förhållningssätt i sitt bemötande av barnen. LÄS MER