Sökning: "bronfenbrenner utvecklingsekologisk teori"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden bronfenbrenner utvecklingsekologisk teori.

  1. 1. Att se eller övervaka : Fritidslärares tankar kring barngruppens storlek i fritidshem

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Mim Kramár; [2022]
    Nyckelord :extended education; school age educare; leisure time center; group size; group; space; frame factor theory; ecological development theory; democracy; fritidshem; fritids; gruppstorlek; barngrupp; grupp; fritidspedagogik; fysisk miljö; lokaler; utvecklingsekologisk teori; ramfaktorteori; personaltäthet; sociala relationer; relationell pedagogik; demokrati;

    Sammanfattning : The aim of this study is to illustrate the experiences of school age educare teachers when it comes to group sizes in Swedish school age educare. The quality of the Swedish school age educare has decreased and one of many factors seem to be essential to this development – big groups. LÄS MER

  2. 2. Bortom inkludering. Meningsfulla relationer, tydliga roller och engagerande aktiviteter ger möjligheten att skapa en skola för alla.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Hans-Olof Johansson; [2012-06-13]
    Nyckelord :relationer; roller; aktiviteter; utvecklingsekologi; inkludering; en skola för alla; samverkan; samarbete; planering;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att identifiera och beskriva centrala faktorer som har betydelse för att skapa en skola för alla, utifrån ett exempel från en kommun i Mellansverige. 1. Hur skrivs den fram, d.v. LÄS MER